Orzeł RP - BIP JO
Biuletyn Informacji PublicznejGMINY KOLBUSZOWA
Kolbuszowa BIP JO
UWAGA

Wersja archiwalna znajduje się pod adresem: archiwum.bip.kolbuszowa.pl

16
lis  2022

Decyzja Burmistrza Kolbuszowej z dnia 16 listopada 2022 r., znak: OŚiGW.6220.2.20.2022 orzekająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn. „Budowa targowiska miejskiego wraz z infrastrukturą u zbiegu ulic: Wolskiej oraz Piłsudskiego w Kolbuszowej”


Kolbuszowa, 2022–11–16

 

OŚiGW.6220.2.20.2022

DECYZJA

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 t.j.) – zwanej dalej również ustawą kpa oraz art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 t.j.) – zwanej dalej również ustawą ooś, a także na podstawie § 3 ust. 1 pkt 58 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), po rozpatrzeniu wniosku Inwestora – Gmina Kolbuszowa, ul. Obrońców Pokoju 21, 36-100 Kolbuszowa, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia pn. „Budowa targowiska miejskiego wraz z infrastrukturą u zbiegu ulic: Wolskiej oraz Piłsudskiego w Kolbuszowej” – po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Stalowej Woli:

orzekam

I. Brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn. „Budowa targowiska miejskiego wraz z infrastrukturą u zbiegu ulic: Wolskiej oraz Piłsudskiego w Kolbuszowej”.

2. Określam istotne warunki korzystania ze środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich na etapie realizacji
i eksploatacji przedsięwzięcia:

  1. Realizacja planowanego przedsięwzięcia nie może powodować przekroczenia standardów jakości środowiska poza terenem, do którego Inwestor posiada tytuł prawny, a także nie może powodować jakichkolwiek utrudnień w sposobie korzystania z terenów przyległych.
  2. Organizacja placu budowy powinna być zgodna z zasadą minimalizacji zajęcia terenu i uwzględniać lokalizację przedsięwzięcia, technologię budowy, stosowane materiały, czas trwania robót oraz wyposażenie Wykonawcy w maszyny i sprzęt.
  3. Należy ściśle przestrzegać technologii zaprojektowanych robót, zapewnić ich właściwą organizację z zastosowaniem sprawnego sprzętu.
  4. Prace realizacyjne prowadzone będą wyłącznie w porze dziennej, tj. 06:00 – 22:00.
  5. Wykopy budowlane, czasowo pozostawione jako otwarte, będą stosownie zabezpieczone (np. płotkami wygradzającymi) przed możliwością wpadnięcia do nich małych zwierząt (np. płazów, gadów, ssaków). Każdy wykop ziemny przed zasypaniem będzie sprawdzany pod kątem występowania w nim zwierząt.
    W przypadku ewentualnego uwięzienia drobnych zwierząt w wykopach, będą one przenoszone poza teren robót, do odpowiednich dla nich siedlisk.
  6. Wszelkie prace ziemne prowadzone na potrzeby realizacji przedsięwzięcia należy prowadzić w sposób niepowodujący powstania zastoisk, które mogą być wykorzystywane przez płazy jako miejsca rozrodu. Wykopy niezasypane w danym dniu roboczym należy odpowiednio zabezpieczyć, np. szczelnie przykryć po każdym zakończonym dniu pracy. Codziennie rano przed rozpoczęciem robót, a następnie bezpośrednio przed zasypaniem wykopów należy sprawdzić, czy nie zostały w nich uwięzione zwierzęta. W przypadku takiego stwierdzenia, należy je natychmiast wydostać i przenieść poza teren robót, w sposób jak najmniej dla nich inwazyjny.
  7. Należy dbać o zachowanie naturalnej szaty roślinnej w przypadku terenu nieobjętego zakresem inwestycji oraz naruszenia naturalnej struktury gleby tylko w obrębie obszaru przeznaczonego pod inwestycję.
  8. Transport materiałów na teren budowy winien odbywać się czystym taborem samochodowym. Usunięcie zanieczyszczeń z kół winno nastąpić przed opuszczeniem przez pojazd placu budowy.
  9. W przypadku realizacji przedsięwzięcia w okresie długotrwałego braku opadów atmosferycznych należy: systematycznie zraszać trasy przejazdów po placu budowy, ograniczyć do minimum roboty z użyciem materiałów pylących, jedynie w ilości niezbędnej do zachowania ciągłości prac, nie dopuścić do nadmiernej emisji zapylenia poza granicami terenu, do którego Inwestor posiada tytuł prawny.
  10. Prowadzenie napraw sprzętów i maszyn, smarowanie, wymiana płynów eksploatacyjnych oraz tankowanie maszyn i urządzeń pracujących przy realizacji przedsięwzięcia winno odbywać się poza terenem, na którym planowana
    jest realizacja przedsięwzięcia, w miejscach do tego przeznaczonych.
  11. Wykonawca robót winien wyposażyć maszyny i urządzenia w środki mające na celu neutralizację ewentualnych zanieczyszczeń powstałych w wyniku ich awarii (np. wyciek do gruntu płynów eksploatacyjnych).
  12. W sytuacjach awaryjnych (np. wyciek do gruntu płynów eksploatacyjnych
    ze stosowanego podczas prac sprzętu), należy niezwłocznie podjąć działania mające na celu neutralizację zanieczyszczeń.
  13. Obligatoryjnie należy eliminować pracę na biegu jałowym silników spalinowych maszyn, urządzeń oraz środków transportu (podczas postoju, w trakcie przerw w pracy itp.).
  14. Planowane zagospodarowanie terenu powstałe w wyniku realizacji przedsięwzięcia nie może zmienić stanu wody na gruncie szkodliwie oddziałującego na nieruchomości sąsiednie.
  15. W celu ograniczenia uciążliwości akustycznych przy realizacji przedsięwzięcia należy: dobierać środki pracy o możliwie najmniejszym poziomie emisji hałasu, unikać metod pracy powodujących narażenie na hałas, stosować cichobieżne maszyny, urządzenia i narzędzia, poprawnie pod względem akustycznym rozplanować roboty na terenie placu budowy (ograniczenie do minimum jednoczesnej pracy wielu maszyn i urządzeń emitujących hałas).
  16. Należy stosować urządzenia i maszyny spełniające Polskie Normy i zapisy rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. z 2005 r. Nr 263 poz. 2202 z późn. zm.).
  17. Emisja hałasu powstała w wyniku jednoczesnej pracy maszyn i urządzeń nie może przekraczać wartości określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r. poz. 112 t.j.).
  18. Należy stosować maszyny i urządzenia spełniające wymogi rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla silników spalinowych w zakresie ograniczania emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez te silniki (Dz. U. z 2014 r. poz. 588).
  19. Gospodarka odpadami powinna być prowadzona zgodnie z zapisami ustawy z dnia
    14 grudnia 2012 r. o odpadach, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania hierarchii sposobów postępowania z odpadami, Wykonawca robót na czas prowadzenia prac winien posiadać umowę z podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie gospodarowania odpadami, posiadającymi stosowne uprawnienia w tym zakresie.
  • Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.

Uzasadnienie

Inwestor – Gmina Kolbuszowa ul. Obrońców Pokoju 21, 36–100 Kolbuszowa, wystąpił do Burmistrza Kolbuszowej z wnioskiem z dnia 23 września 2022 r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia pn. „Budowa targowiska miejskiego wraz z infrastrukturą u zbiegu ulic: Wolskiej oraz Piłsudskiego w Kolbuszowej”.

Wniosek o wydanie decyzji został prawidłowo skompletowany – Inwestor dołączył wymagane prawem dokumenty, tj.: kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie ono oddziaływać, mapę z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, a także wypis z rejestru gruntów co jest zgodne z treścią art. 74 ust. 1 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Informacja o przedmiotowym wniosku została umieszczona pod numerem X/55/2022 w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Burmistrza Kolbuszowej, który znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl – zakładka Ochrona Środowiska.

Przedmiotowe przedsięwzięcie będzie polegało na budowie targowiska miejskiego wraz z infrastrukturą. Inwestycja realizowana będzie na terenie działek o nr ewid. 1184, 1185, 1186.

Teren realizacji przedsięwzięcia nie został objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 t.j.), biorąc pod uwagę rodzaj i lokalizację planowanego przedsięwzięcia, stwierdzono, że organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia jest Burmistrz Kolbuszowej.

Z uwagi na charakter wnioskowanego zamierzenia ustalono, że należy je zaliczyć do przedsięwzięć wymienionych § 3 ust. 1 pkt 58 lit. b tiret drugi rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 ze zm.), tj. „garaże, parkingi samochodowe lub zespoły parkingów, w tym na potrzeby planowanych, realizowanych lub zrealizowanych przedsięwzięć, o których mowa w pkt 50, 52-55 i 57, wraz z towarzyszącą im infrastrukturą, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 0,5 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a, przy czym przez powierzchnię użytkową rozumie się sumę powierzchni zabudowy i powierzchni zajętej przez pozostałe kondygnacje nadziemne i podziemne mierzone po obrysie zewnętrznym rzutu pionowego obiektu budowlanego”.

Wobec powyższego, tut. Organ uznał, że w myśl art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy ooś, przedsięwzięcie należy zaliczyć do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, których realizacja zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy ooś wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy kpa, Burmistrz Kolbuszowej zawiadomił o wszczęciu postępowania wszystkie strony w trybie art. 49 ustawy kpa – za pomocą obwieszczenia z dnia 28 września 2022 r. znak: OŚiGW.6220.2.20.2022, które zostało podane stronom do wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl.

Tym samym strony postępowania zostały zawiadomione o prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w myśl art. 10 ustawy kpa, a także o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz składania w przedmiotowej sprawie uwag i wniosków w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej w terminie od 29 września 2022 r. do 20 października 2022 r. W ramach prowadzonego postępowania administracyjnego nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski od Stron postępowania, co do realizacji przedsięwzięcia.

W myśl art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Burmistrz Kolbuszowej wystąpił w dniu 27 września 2022 r. pismem znak: OŚiGW.6220.2.20.2022 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli z prośbą o przedstawienie stosownych opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia. Do wystąpienia o wydanie opinii, zgodnie z art. 64 ust. 2 ustawy ooś załączono wniosek Inwestora o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, kartę informacyjną przedsięwzięcia oraz informację o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli w dniu 6 października 2022 r. (data wpływu do tut. Organu: 7 października 2022 r.)  wydał opinię znak: RZ.ZZŚ.4.435.336.2022.AT, w której stwierdził, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko nie jest wymagane. Mając na uwadze rodzaj i skalę przedsięwzięcia oraz jego lokalizację i zasięg oddziaływania, a także dzięki zastosowaniu działań minimalizujących wpływ planowanego zadania inwestycyjnego na środowisko, uznał, że zamierzenie to nie spowoduje znacząco negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo-wodne. Jednocześnie, przedsięwzięcie nie będzie wpływać negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, wyznaczonych dla jednolitych części wód oraz dla obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie, pismem znak: WOOŚ.4220.5.26.2022.PM.2 z dnia 13 października 2022 r. (data wpływu do tut. Organu: 14 października 2022 r.)  wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, o ile spełniony zostanie warunek, który uwzględniono w pkt II niniejszej decyzji.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej w dniu 13 października 2022 r. wydał opinię sanitarną znak: PSNZ.9020.5.27.2022 (data wpływu do tut. Organu: 14 października 2022 r.), w której przedstawił stanowisko, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko. Organ opiniujący stwierdził, że niekorzystne oddziaływanie związane z realizacją inwestycji będzie miało charakter krótkotrwały i przemijający, a powstałe podczas niej szkody zostaną usunięte wraz z jej zakończeniem.

Uwzględniając opinię organów współdziałających, w oparciu o art. 63 ustawy ooś, na podstawie informacji zawartych w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia Burmistrz Kolbuszowej dokonał szczegółowej analizy zgromadzonych akt w przedmiotowej sprawie, obejmując:

1) rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

  1. a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji, a także istotnych rozwiązań charakteryzujących przedsięwzięcie:

W ramach przedsięwzięcia przewiduje się budowę nowego targowiska wraz z budową niezbędnej infrastruktury technicznej na działkach nr 1184, 1185 i 1186 przy ul. Wolskiej w Kolbuszowej. Planuje się wykonanie m.in. układu komunikacji pieszej i samochodowej. Inwestycja obejmuje wykonanie m.in. powierzchni utwardzonych dla pojazdów i pieszych, miejsc targowych, wiat handlowych, budynku sanitarno gospodarczego, miejsc na ustawienie sceny mobilnej oraz sieci uzbrojenia terenu.

Teren targowiska poza dniami targowymi będzie wykorzystywany jako parking. Przedsięwzięcie będzie realizowane na nieutwardzonym terenie, który obecnie jest wykorzystywany jako plac targowy. Istniejący budynek handlowo-usługowy zlokalizowany na działce nr 1184 nie jest objęty zakresem przedsięwzięcia. Plac targowy planuje się na nowo zagospodarować w dwóch etapach, tak, aby w okresie realizacji nie dochodziło do całkowitej eliminacji działalności handlowej w jego obrębie. Powierzchnia terenu inwestycji łącznie wyniesie 9673,34 m2 (etap I - 5433,52 m2 oraz etap II - 4239,82 m2).

  1. b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem:

Przedsięwzięcie zrealizowane będzie na terenie sąsiadującym z terenami przekształconymi, oraz drogami: ulice Wolska i Piłsudskiego, usługi sportu i rekreacji, parking, stadion miejski, park na terenie sportu i rekreacji, obiekty przemysłowe związane z wylęgiem drobiu, oraz zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna (3 budynki). Jest to teren obecnie wykorzystywany jako targowisko miejskie niemniej handel odbywa się w sposób nieuporządkowany na nieuszczelnionej nawierzchni.

Przewiduje się, że oddziaływania tj. ruch pojazdów po parkingu, drogach dojazdowych i placach manewrowych oraz po wymienionych wyżej ulicach (Wolskiej i Piłsudskiego), jakkolwiek będą się kumulować to wkład oddziaływań akustycznych i związanych z emisją zanieczyszczeń do powietrza, emisja hałasu czy emisją wód opadowych w odniesieniu do skali tych oddziaływań powodowanych przez ruch pojazdów po ulicach jest znikomy i nieznaczący.

  1. c) różnorodności biologicznej, wykorzystywania zasobów naturalnych, w tym gleby, wody i powierzchni ziemi:

Plan targowy Wolska dotychczas wykorzystywany był również jako plac targowy niemniej teren był nieutwardzony i nieuszczelniony. Na analizowany terenie brak jest roślinności.

Realizacja targowiska będzie wymagała przekształcenia i częściowej degradacji wierzchniej warstwy gruntu. Przewiduje się, że prace ziemne obejmą warstwę do 2 m (prace niwelacyjne oraz związane z posadowieniem obiektów). Inwestor planuje, aby większość mas ziemnych została zagospodarowana na terenie własnej działki. Warstwa humusu z terenu przeznaczonego pod budowę zostanie spryzmowana, a następnie wykorzystana ziemia urodzajna pod część biologicznie czynną.

Na etapie eksploatacji zadania, przewiduje się pobór wody wyłącznie do celów bytowo-gospodarczych z sieci wodociągowej. Nie przewiduje się poboru wody na cele technologiczne oraz  powstawania ścieków przemysłowych.

  1. d) emisji i występowania innych uciążliwości:

Zgodnie z informacjami w dokumentacji najbliższe tereny chronione pod względem akustycznym określone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112) względem przedsięwzięcia zostały sklasyfikowane jako tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, dla których wartości dopuszczalne poziomów hałasu wynoszą: 50 dB(A) w porze dnia oraz 40 dB(A) w porze nocy. Najbliższe budynki mieszkalne zlokalizowane są na działkach bezpośrednio sąsiadujących z przedsięwzięciem, tj. na działkach nr 1181, 1182/2 i 1183.

Na etapie realizacji projektowanego przedsięwzięcia mogą wystąpić oddziaływania związane z prowadzonymi pracami ziemnymi, budowlanymi oraz ruchem samochodów transportowych. Będą to uciążliwości krótkotrwałe, odwracalne, które ustaną z chwilą zakończenia etapu realizacji przedsięwzięcia. Prace realizacyjne prowadzone będą wyłącznie
w porze dziennej, tj. 6:00 – 22:00.

W trakcie funkcjonowania przedsięwzięcia źródłem hałasu będzie ruch samochodów osobowych poruszających się po terenie targowiska oraz manewry samochodów na parkingu. Prędkość pojazdów będzie niewielka. Klimat akustyczny w sąsiedztwie przedsięwzięcia kształtuje ruch pojazdów po ul. Piłsudskiego, po której już obecnie poruszają się pojazdy korzystające z targowiska.

Biorąc powyższe pod uwagę, przewiduje się, iż planowane przedsięwzięcie nie będzie powodować przekroczeń wartości dopuszczalnych poziomów hałasu dla pory dnia na terenach prawnie chronionych pod względem akustycznym, spełniając tym samym wymagania ww. rozporządzenia w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku.

  1. e) ocenionego w oparciu o wiedzę naukową ryzyka wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych i budowlanych, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, w tym ryzyka związanego ze zmianą klimatu:

Z uwagi na rodzaj przedsięwzięcia nie przewiduje się stanów awaryjnych, mogących mieć znaczący wpływ na środowisko. W czasie eksploatacji projektowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się zużycia i magazynowania substancji niebezpiecznych w ilości, które kwalifikowałyby targowisko do instalacji o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia awarii przemysłowej – także planowana do realizacji technologia nie niesie ze sobą takiego zagrożenia.

Wielkość zagrożeń i dalsze konsekwencje dla środowiska zależą od rodzaju i ilości substancji powodujących skażenie środowiska. Dlatego też zastosowano bezpieczne dla środowiska, rozwiązania technologiczne i prowadzony będzie prawidłowy nadzór nad realizacją procesów technologicznych budowy.

Również w sąsiedztwie planowanego przedsięwzięcia nie znajdują się obiekty mogące potencjalnie być źródłem nadzwyczajnych zagrożeń.

Właściwa organizacja pracy, stosowane regulaminy, kontrola i prawidłowy nadzór nad eksploatacją zmniejszają ryzyko awarii i ponadnormatywnego wpływu na środowisko.

Ponadto teren inwestycji nie znajduje się w obszarze bezpośredniego zagrożenia powodzią. Na opisywanym obszarze nie przewiduje się wystąpienia sytuacji awaryjnych czy katastrof naturalnych w wyniku eksploatacji obiektu.

  1. f) przewidywanych ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów oraz ich wpływu na środowisko, w przypadkach gdy planuje się ich powstawanie:

Działania związane z realizacją i eksploatacją przedsięwzięcia skutkować będą powstawaniem odpadów. Przestrzegane będą ogólne zasady gospodarowania odpadami wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze zm.). Wytwarzane odpady będą magazynowane selektywnie, w sposób zapobiegający ich rozprzestrzenianiu się w środowisku. Wszystkie wytwarzane odpady będą przekazywane
do odzysku lub unieszkodliwienia.

Odpady, które powstaną w czasie realizacji inwestycji, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020 r., poz. 10), to głównie odpady z grupy 17. Grupę tą stanowią odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię). Przewiduje się także powstawanie niewielkich ilości odpadów z grupy 15, do której należą opakowania
z papieru i tektury oraz tworzyw sztucznych, metali i drewna, a także odpadów z grupy 20 stanowiących niesegregowane odpady komunalne oraz odpadów z grupy 16.

Odpady będą zbierane i magazynowane selektywnie na szczelnej powierzchni do momentu przygotowania partii transportowej, po czym przekazane do odzysku lub unieszkodliwienia innym firmom posiadającym stosowne zezwolenia wymagane przepisami ustawy o odpadach.

Sposób postępowania z odpadami zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, oraz zgodnie z wymienionymi zasadami, będzie działaniem całkowicie bezpiecznym dla środowiska, bez ryzyka jego zanieczyszczenia.

  1. g) zagrożenia dla zdrowia ludzi, w tym wynikającego z emisji:

Z przedłożonej przez Inwestora Karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż emisja zanieczyszczeń powstających w związku z planowanym przedsięwzięciem nie przekroczy wartości dopuszczalnych. Biorąc pod uwagę planowane przez Inwestora działania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko, należy uznać, że przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie stanowiło zagrożenia dla zdrowia ludzi, zarówno na etapie
jego realizacji i eksploatacji.

2) usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym i planowanym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:

  1. a) obszary wodno-błotne, inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wodno – błotnych. W sąsiedztwie inwestycji brak także obszarów źródliskowych oraz ujść rzek.

  1. b) obszary wybrzeży i środowisko morskie:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wybrzeży, odległość miejsca realizacji przedsięwzięcia od wybrzeża wynosi około 500 km.

Wobec powyższego nie stwierdza się występowania oddziaływania przedmiotowej inwestycji na obszary wybrzeży oraz środowisko morskie.

  1. c) obszary górskie lub leśne:

Przedsięwzięcie realizowane będzie z dala od obszarów górskich (kilkadziesiąt kilometrów). Jest jednak położone w sąsiedztwie terenów leśnych (graniczy przez ulicę Wolską). Niemniej tereny te jakkolwiek oznaczone w ewidencji gruntów symbolem LS – lasy, nie stanowią gruntów należących do zasobów Lasów Państwowych.

Z uwagi na charakter i skalę przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości znacząco negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na te tereny.

  1. d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:

W rejonie przeznaczonym do zainwestowania, nie występują obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujść wód i obszary chronione zbiorników wód śródlądowych. Teren planowanego przedsięwzięcia leży w obrębie Jednolitej Części Wód Powierzchniowych (JCWP): „Przyrwa do Dąbrówki” PLRW2000172198432. Najbliższym ciekiem wodnym jest rzeka Nil (Przyrwa), będący dopływem, Świerczówki, i który przepływa w oddaleniu około 420 m w kierunku wschodnim od granicy działki 1186.

Ze względu na charakter i lokalizację przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości oddziaływania przedsięwzięcia na te obszary.

  1. e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000, oraz pozostałe formy ochrony przyrody:

Przedmiotowe przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza granicami wielkopowierzchniowych form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r., poz. 916 ze zm.). Najbliższym obszarem Natura 2000 jest obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska PLBH180005, znajdujący się w odległości ok. 2,9 km od przedmiotowego przedsięwzięcia. Planowane przedsięwzięcie znajduje się poza granicami głównych korytarzy ekologicznych wyznaczonych w Projekcie korytarzy ekologicznych łączących Europejską Sieć Natura 2000
w Polsce (Jędrzejewski W., Nowak S., Stachura K., Skierczyński M., Mysłajek R. W., Niedziałkowski K., Jędrzejewska B., Wójcik J. M., Zalewska H., Pilot M., 2005; zaktualizowanym w latach 2010 – 2012 przez Instytut Biologii Ssaków PAN w Białowieży.

Planowane przedsięwzięcie jest zlokalizowane na terenie przekształconym, obecnie wykorzystywanym jako targowisko. Na przedmiotowym terenie nie występuje roślinność.

W nawiązaniu do zapisów art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, biorąc pod uwagę zakres zadania oraz przewidywane środki minimalizujące a także charakter i skalę generowanych oddziaływań stwierdza się,
że przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie wiązać się ze znacząco negatywnym wpływem na środowisko przyrodnicze oraz nie będzie oddziaływać w sposób znaczący na przedmioty i cele ww. obszaru Natura 2000, na integralność tego obszaru oraz spójność sieci Natura 2000.

W związku z powyższym nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko, w szczególności odpowiedniej oceny oddziaływania, wymaganej art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.

  1. f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia:

Inwestycja położona jest poza obszarami, na których przekroczone zostały standardy jakości środowiska (wskazują na to m.in. tło jakości powietrza). Wyjątkiem są tu stężenia pyłu PM10, pyłu PM2,5 i benzo(a)piren – ich stężenia przekroczyły wartość docelową w punktach pomiarowych WIOŚ w roku 2019 na terenie woj. podkarpackiego.

Ze względu na rodzaj i skalę planowanego przedsięwzięcia, a także poprzez przestrzeganie przez Inwestora przepisów ochrony środowiska oraz zastosowanie działań chroniących środowisko, oddziaływanie planowanej inwestycji nie będzie miało większego znaczenia na stan środowiska w rejonie jego lokalizacji, a także nie wpłynie na stan środowiska na obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia.

  1. g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:

Przedsięwzięcie nie jest położone na obszarze o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. W bezpośrednim sąsiedztwie terenu planowanej inwestycji nie występują obiekty wpisane do rejestru Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

W związku z powyższym, nie istnieje ryzyko występowania oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na ww. obszary.

  1. h) gęstość zaludnienia:

W rejonie projektowanego przedsięwzięcia występuje zabudowa mieszkaniowa. Gęstość zaludnienia w gminie miejskiej Kolbuszowa wynosi ok. 1261,1 os./km2. Z uwagi na zastosowanie wszelkich możliwych zabezpieczeń środowiska, ewentualne zagrożenia i uciążliwości dla mieszkańców terenów sąsiadujących z realizowanym przedsięwzięciem zostaną ograniczone do minimum.

  1. i) obszary przylegające do jezior:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach przylegających do jezior i nie będzie miało wpływu na takie obszary.

  1. j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej:

Miejscowość, na terenie której realizowana będzie inwestycja nie jest miejscowością uzdrowiskową, ani nie jest zaliczana do obszarów ochrony uzdrowiskowej. Ponadto w pobliżu brak jest takich miejscowości i obszarów, zatem należy wykluczyć możliwość oddziaływania na te obszary.

  1. k) wody i obowiązujące dla nich cele środowiskowe:

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz. U. z 2016 r., poz.191l ze zm.) (dalej Planu), teren przedsięwzięcia położony jest w obrębie jednolitych części wód powierzchniowych (JCWP): ,,przywra do Dąbrówki" kod: PLRW2000172198432, typ 17 (potok nizinny piaszczysty), będącej monitorowaną, silnie zmienioną częścią wód (przekroczenie wskaźnika: m3), w złym stanie i zagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest dobry stan ekologiczny i dobry stan chemiczny. Ze względu
na brak możliwości technicznych przedłużono termin osiągnięcia ww. celu do 2027 r.

Zlewnia ww. JCWP została zaliczona do obszaru chronionego wyznaczonego do ochrony przedmiotów ochrony zależnych od wód, tj.: OSO PLB180005 Puszcza Sandomierska.

Teren planowanej inwestycji leży poza granicami ww. obszaru chronionego, ustanowionego na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r., poz.916). Wobec powyższego realizacja omawianego zadania nie będzie miała wpływu na przedmioty ochrony zależne od wód wyznaczone dla tego obszaru.

Teren, na którym będzie realizowane przedmiotowe zadanie zlokalizowany jest w obrębie jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie: PLGW2000135, będącej monitorowaną częścią wód, w dobrym stanie oraz zagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest zachowanie dobrego stanu ilościowego i chemicznego.

Teren przedsięwzięcia leży poza strefami ochrony ujęć wód, poza obszarami zalewowymi oraz poza granicami Głównego Zbiornika Wód Podziemnych.

Mając na uwadze rodzaj i skalę przedmiotowego przedsięwzięcia oraz jego lokalizację i zasięg oddziaływania, a także wymienione działania minimalizujące wpływ tego zadania inwestycyjnego na środowisko uznano, że zamierzenie nie spowoduje znacząco negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo - wodne. Jednocześnie, przedsięwzięcie nie będzie wpływać negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, wyznaczonych dla jednolitych części wód oraz dla obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy 2000/60/WE parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej.

3) rodzaj, cechy i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do kryteriów wymienionych w pkt 1 i 2 oraz w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy ooś, wynikające z:

  1. a) zasięgu oddziaływania - obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:

Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie miasta Kolbuszowa, gmina Kolbuszowa, powiat kolbuszowski, województwo podkarpackie. Pod względem fizyko-geograficznym planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest na obszarze Płaskowyżu Kolbuszowskiego, w środkowej części Kotliny Sandomierskiej w północno-zachodniej części województwa podkarpackiego. Obszar, na którym planowane jest przedsięwzięcie ma charakter równinny o słabo urzeźbionej powierzchni. Średnie wysokości sięgają 200 m n.p.m., najwyższe wzniesienie 269 m n.p.m.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Inwestora, przedmiotowa inwestycja  nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływania na tereny sąsiednie.

  1. b) transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:

Z uwagi na charakter przedsięwzięcia oraz znaczną odległość od granicy państwa (oddalenie o około 80 km od najbliższych granic państwa – ze Słowacją w kierunku południowym oraz z Ukrainą w kierunku wschodnim) nie spowoduje ono wystąpienia oddziaływania o charakterze transgranicznym.

  1. c) charakteru, wielkości, intensywności i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej oraz przewidywanego momentu rozpoczęcia oddziaływania:

Głównymi oddziaływaniami związanymi z realizacją inwestycji będą uciążliwości związane z hałasem, emisją zanieczyszczeń na etapie eksploatacyjnym, a powstające zanieczyszczenia, wielkość hałasu będą dotrzymywać określone prawem dopuszczalne poziomy.

W odniesieniu do planowanych prac, oddziaływanie na środowisko i ludzi będzie miało charakter krótkotrwały, odwracalny, powodując jedynie chwilowy wzrost zanieczyszczeń pyłowych, hałasu oraz spalin.

Przewidywany moment rozpoczęcia oddziaływania związany będzie z rozpoczęciem robót związanych z realizacją przedsięwzięcia.

  1. d) prawdopodobieństwa oddziaływania:

Zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez Inwestora, oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko będzie miało charakter jedynie lokalny.

  1. e) czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania:

Na etapie realizacji inwestycji będą występować uciążliwości związane z emisją hałasu powstałego w wyniku transportu urządzeń i materiałów oraz prowadzonych prac budowlanych, a także nastąpi chwilowy wzrost zanieczyszczeń pyłowych.  Odziaływania te będą krótkotrwałe i odwracalne – ustaną po zakończeniu prowadzenia prac, nie pozostawiając trwałych śladów w środowisku.

  1. f) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem:

Z przeprowadzonej analizy materiału dowodowego wynika, iż sposób realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia nie będzie źródłem ponadnormatywnych emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz oddziaływań akustycznych mogących pogorszyć stan środowiska w rejonie jego lokalizacji. Nie powinno być również związane z kumulowaniem się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych w otoczeniu jego lokalizacji.

  1. g) możliwości ograniczenia oddziaływania:

Analiza dokumentacji przedłożonej przez Inwestora wykazała, iż przedmiotowa inwestycja nie będzie wykazywała znaczącego oddziaływania na środowisko, w tym samym nie będzie źródłem ponadnormatywnych emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz oddziaływań akustycznych mogących pogorszyć stan środowiska, zarówno na etapie jego realizacji jak i likwidacji.

Nie mniej jednak, Inwestor zobowiązany będzie dołożyć wszelkich starań mających na celu zmniejszenie ewentualnych uciążliwości, w szczególności stosować się do przepisów  art. 75 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 t.j.) oraz przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. – o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699 t.j.).

W myśl art. 84 ust. 1a ustawy ooś w celu ograniczenia ewentualnych negatywnych oddziaływań na poszczególne komponenty środowiska, w niniejszej decyzji nałożono na Inwestora warunki korzystania ze środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich.

Przeprowadzona analiza przedsięwzięcia pod kątem art. 63 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wykazała, że realizując wszystkie zalecenia w fazie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, zostaną spełnione wszelkie wymagania ochrony środowiska. Zrealizowana inwestycja nie będzie powodować przekroczeń dopuszczalnych standardów i znacząco wpływać na stan środowiska naturalnego w różnych jego aspektach.

Teren, na którym planowane jest usytuowanie przedsięwzięcia został częściowo objęty zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Podsumowując, należy stwierdzić, iż przedmiotowe przedsięwzięcie:

  • nie będzie miało ponadnormatywnego wpływu na ludzi, faunę, florę, wody powierzchniowe i podziemne, obszary Natura 2000, klimat, dobra materialne, dobra kultury, krajobraz oraz wzajemne oddziaływania między tymi elementami,
  • nie wpłynie na redukcję obszaru występowania kluczowych siedlisk, redukcję liczebności populacji kluczowych gatunków, nie naruszy równowagi pomiędzy kluczowymi gatunkami oraz nie zmniejszy bioróżnorodności obszaru, a także nie przyczyni się do fragmentacji obszaru,
  • nie spowoduje znaczących negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo – wodne oraz nie będzie stanowić zagrożenia dla osiągnięcia celów środowiskowych wyznaczonych dla jednolitych części wód powierzchniowych i podziemnych zidentyfikowanych w rejonie jego lokalizacji,
  • ze względu na stosunkowo niewielką skalę przedsięwzięcia, jego charakter
    oraz zastosowaną technologię, nie będzie ono wywierało znaczącego oddziaływania
    na zmiany klimatu lokalnego i globalnego,
  • nie będzie związane ze zużyciem dużych ilości wody i nie będzie miało wpływu
    na pogłębiający się deficyt wody,
  • nie będzie generować oddziaływań o charakterze transgranicznym.

Po przeanalizowaniu przedłożonych dokumentów, obowiązujących aktów prawnych, a także po przeprowadzeniu analizy szczegółowych uwarunkowań związanych z zakwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, uwzględniając opinie Organów współdziałających: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Stalowej Woli uznano, że w przedstawionym stanie prawnym i faktycznym przedmiotowe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z art. 21 ust. 1, ust. 2 pkt 9, art. 22 ust. 1 i art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko informacja o wydaniu niniejszej decyzji została zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Burmistrza Kolbuszowej, udostępnionym na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl pod numerem X/70/2022.

Zgodnie z art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko niniejsza decyzja podlega doręczeniu organom, których opinia była wymagana przed jej wydaniem, tj. Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Kolbuszowej oraz Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Stalowej Woli.

Mając na uwadze powyższe oraz uwzględniając możliwości spełnienia przez Inwestora wymogów w zakresie ochrony środowiska na podstawie przepisów przywołanych w preambule niniejszej decyzji, orzeczono jak w osnowie.

Pouczenie

Od niniejszej decyzji służy Stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy ooś.

Otrzymują:

  1. Gmina Kolbuszowa, ul. Obrońców Pokoju 21, 36–100 Kolbuszowa
  2. Strony postępowania w trybie art. 49 ustawy k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy ooś
  3. a/a

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie – doręczenie za pośrednictwem platformy ePUAP
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej – doręczenie za pośrednictwem platformy ePUAP
  3. Dyrektor Zarządu Zlewni w Stalowej Woli – doręczenie za pośrednictwem poczty tradycyjnej

Mając na uwadze przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) informujemy, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej/Gminie Kolbuszowa  z siedzibą przy ul. Obrońców Pokoju 21, 36-100 Kolbuszowa jest: Burmistrz Kolbuszowej, z którym można skontaktować się pisemnie na adres siedziby lub telefonicznie pod nr tel. 17 2271 333 (wew.252). Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@kolbuszowa.pl lub operatora pocztowego, kierując korespondencję na adres siedziby administratora. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej BIP urzędu: http://www.bip.kolbuszowa.pl w zakładce RODO oraz w siedzibie Administratora.

Złącznik nr 1

do decyzji Burmistrza Kolbuszowej

znak: OŚiGW.6220.2.20.2022

z dnia 16 listopada 2022 r.

CHARAKTERYSTYKA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 t.j.)

Przedmiotowe przedsięwzięcie polegać będzie na budowie targowiska miejskiego. Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie działek ozn. nr ewid. 1184, 1185, 1186 w miejscowości Kolbuszowa, gmina Kolbuszowa. Całkowita powierzchnia działek lokalizacji przedsięwzięcia wynosi 1,0907 ha. Na działce o nr ewid. 1184 znajduje się parterowy budynek magazynowy z punktami handlowymi i usługowymi, którego powierzchnia zabudowy wynosi 764 m2. Cały plan targowy natomiast zajmie powierzchnię około 9829 m2.

W ramach przedsięwzięcia przewiduje się budowę nowego targowiska wraz z budową niezbędnej infrastruktury technicznej u zbiegu ulic Wolskiej oraz Piłsudskiego w Kolbuszowej. Planuje się wykonanie m.in. układu komunikacji pieszej i samochodowej. Inwestycja będzie obejmowała wykonanie m.in. powierzchni utwardzonej dla pojazdów i pieszych, miejsc targowych, wiat handlowych, budynku sanitarno-gospodarczego, miejsc na ustawienie sceny mobilnej oraz sieci uzbrojenia terenu.

Planowane przedsięwzięcie obejmuje teren, który obecnie jest wykorzystywany również jako targowisko. Jest to jednakże teren nieutwardzony, nieuszczelniony bez odpowiedniej infrastruktury.

Nowy Plac Targowy Wolska zostanie wyposażony w ciągi pieszo jezdne, miejsca postojowe, miejsca targowe, wiaty handlowe, inne place utwardzone z kostki brukowej oraz trawnik, jako teren biologicznie czynny. Teren targowiska poza dniami targowymi będzie wykorzystywany jako parking. Istniejący budynek handlowo-usługowy zlokalizowany na działce nr 1184 nie jest objęty zakresem przedsięwzięcia.

Plac targowy planuje się na nowo zagospodarować w dwóch etapach, tak, aby w okresie realizacji nie dochodziło do całkowitej eliminacji działalności handlowej w jego obrębie.

Odwodnienie drogi będzie realizowane za pomocą wpustów ulicznych. Woda opadowa zostanie odprowadzona do miejskiej kanalizacji deszczowej, która przebiega wzdłuż ulicy Wolskiej i Piłsudskiego. Wjazd i wyjazd zaplanowane będą od ulic Wolskiej i Piłsudskiego.

Teren realizacji przedsięwzięcia nie został objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Przedmiotowe przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza granicami wielkopowierzchniowych form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r., poz. 916, ze zm.), w tym poza obszarami Natura 2000. Najbliżej położonym obszarem Natura 2000 jest oddalony o ok. 2,9 km obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska PLB180005. Inne obszary wchodzące w skład sieci obszarów Natura 2000 znajdują się w większych odległościach.

Lokalizacje jednostek

marker wskazujący punkt na mapieUrząd Gminy
marker wskazujący punkt na mapieSzkoły
marker wskazujący punkt na mapiePrzedszkola
marker wskazujący punkt na mapieInne jednostki

Ważne linki