Wersja archiwalna znajduje się pod adresem: archiwum.bip.kolbuszowa.pl
Kolbuszowa, 2025–06–27
OŚiGO.6220.2.18.2024
DECYZJA
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 t.j.) – zwanej dalej również ustawą k.p.a., art. 71 ust. 1 i 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) – zwanej dalej również ustawą ooś, w związku z § 3 ust. 1 pkt 82 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Inwestora – ,,ARTFOL” Spółka Jawna, ul. Sokołowska 28, 36-100 Kolbuszowa o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn. ,,Rozbudowa zakładu produkcyjnego Artfol o budynek przetwarzania odpadów z częścią administracyjno-socjalną wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, oraz przebudową istniejącego budynku w zakresie komunikacji wewnętrznej na działkach nr ew. 1549/72, 1549/70, 1549/7, 1549/53, 1549/54, 1549/36, 1549/111, 1549/74, 1549/89, 1549/126, 1549/115” – po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Stalowej Woli Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie:
orzekam
Uzasadnienie
Inwestor – ,,ARTFOL” Spółka Jawna, ul. Sokołowska 28, 36-100 Kolbuszowa, wystąpił do Burmistrza Kolbuszowej z wnioskiem z dnia 29 listopada 2024 r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia pn. ,,Rozbudowa zakładu produkcyjnego Artfol o budynek przetwarzania odpadów z częścią administracyjno-socjalną wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, oraz przebudową istniejącego budynku w zakresie komunikacji wewnętrznej na działkach nr ew. 1549/72, 1549/70, 1549/7, 1549/53, 1549/54, 1549/36, 1549/111, 1549/74, 1549/89, 1549/126, 1549/115”.
Wniosek o wydanie decyzji został prawidłowo skompletowany – Inwestor dołączył wymagane prawem dokumenty, tj.: kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie ono oddziaływać, mapę z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, a także wypis z rejestru gruntów co jest zgodne z treścią art. 74 ust. 1 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Informacja o przedmiotowym wniosku została umieszczona pod numerem X/60/2024 w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Burmistrza Kolbuszowej, który znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl – zakładka Ochrona Środowiska.
Z uwagi na charakter wnioskowanego zamierzenia ustalono, że należy je zakwalifikować do przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1 pkt 82 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.), tj.: ,,instalacje związane z przetwarzaniem w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach odpadów, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 41-47, z wyłączeniem instalacji do wytwarzania biogazu rolniczego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, o zainstalowanej mocy elektrycznej nie większej niż 0,5 MW lub wytwarzających ekwiwalentną ilość biogazu rolniczego wykorzystywanego do innych celów niż produkcja energii elektrycznej, a także miejsca retencji powierzchniowej odpadów oraz rekultywacja składowisk odpadów”.
Tym samym, na podstawie art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przedmiotowe przedsięwzięcie należy zakwalifikować do grupy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, których realizacja zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 tej ustawy wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Teren składający się z działek ujętych we wniosku został częściowo objęty zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przyjętym Uchwałą Rady Miejskiej w Kolbuszowej Nr XXXIII/318/08 z dnia 29.12.2008 r. Zapisami tego planu została objęta część działki o nr ewid. 1549/126 z przeznaczeniem pod teren produkcji, magazynów, składów i usług. Przedmiotowe przedsięwzięcie realizowane będzie jednak na obszarze, którego nie obejmuje miejscowy plan.
Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, biorąc pod uwagę rodzaj i lokalizację planowanego przedsięwzięcia, stwierdzono, że Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia jest Burmistrz Kolbuszowej.
Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy k.p.a., działając w trybie art. 49 ustawy k.p.a., w związku z art. 74 ust. 3 ustawy ooś, Burmistrz Kolbuszowej zawiadomił o wszczęciu postępowania wszystkie strony za pomocą obwieszczenia z dnia 17 grudnia 2024 r. znak: OŚiGW.6220.2.18.2024, które zostało zamieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, ul. Piłsudskiego 6-10, 36–100 Kolbuszowa w dniach od 17 grudnia 2024 r. do 7 stycznia 2025 r.
Tym samym strony postępowania zostały zawiadomione o prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w myśl art. 10 ustawy kpa, a także o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz składania w przedmiotowej sprawie uwag i wniosków w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W ramach prowadzonego postępowania administracyjnego nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski od Stron postępowania, co do realizacji przedsięwzięcia.
W toku prowadzonego postępowania, działając na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 i art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Burmistrz Kolbuszowej wystąpił w dniu 17 grudnia 2024 r. pismem znak: OŚiGW.6220.2.18.2024 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Stalowej Woli Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z prośbą o przedstawienie stosownych opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia. Do wystąpienia o wydanie opinii, zgodnie z art. 64 ust. 2 ustawy ooś załączono wniosek Inwestora o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz kartę informacyjną przedsięwzięcia.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej pismem znak: PSNZ.9020.5.22.2024 z dnia 31 grudnia 2024 r. wezwał Inwestora do złożenia wyjaśnień związanych z rozbieżnościami przedstawionymi w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia.
Inwestor pismem z dnia 6 stycznia 2025 r. (data wpływu do tut. Organu: 7 stycznia 2025 r.), przedłożył Organowi prowadzącemu postępowanie stosowne wyjaśnienia, 1 egz. uzupełnienia przekazał bezpośrednio do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej.
Tutejszy Organ wystąpił ponownie w dniu 13 stycznia 2025 r. pismem znak: OŚiGW.6220.2.18.2024 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli z wnioskiem o wyrażenie opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko w załączeniu przekładając złożone uzupełnienie.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej opinią sanitarną znak: PSNZ.9020.5.22.2024 z dnia 14 stycznia 2025 r., przedstawił stanowisko, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia konieczne jest sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymagającego uwzględnienia elementów wymienionych w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.). Organ opiniujący stwierdził, że lokalizacja inwestycji determinuje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, która pozwoli określić wpływ przedsięwzięcia na ludzi i elementy środowiska.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem znak: WOOŚ.4220.5.23.2024.IM.5 z dnia 15 stycznia 2025 r. (data wpływu do tut. organu:
16 stycznia 2025 r.) wezwał Inwestora do merytorycznego uzupełnienia Karty informacyjnej przedsięwzięcia.
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli wydał opinię znak: RS.ZZŚ.4901.208.2024.MZ z dnia 3 lutego 2025 r. (data wpływu do tut. organu: 4 luty 2025 r.), w której stwierdził brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Mając na uwadze rodzaj i skalę przedmiotowego przedsięwzięcia, jego lokalizację, zasięg oddziaływania oraz planowane działania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli uznał, że przedmiotowe zamierzenie nie spowoduje znacząco negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo – wodne oraz nie będzie wpływać negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, wyznaczonych dla jednolitych części wód oraz dla obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej.
Inwestor pismem z dnia 13 marca 2025 r. (data wpływu do tut. Organu: 18 marca 2025r.) i z dnia 24 marca 2025 r. (data wpływu do tut. Organu: 8 kwietnia 2025 r.), przedłożył Organowi prowadzącemu postępowanie stosowne uzupełnienia i informacje dot. planowanego przedsięwzięcia, po 1 egz. uzupełnienia przekazując bezpośrednio do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.
Tutejszy Organ wystąpił pismem znak: OŚiGO.6220.2.18.2024 w dniach 24 marca 2025 r. i 10 kwietnia 2025 r. do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli z wnioskiem o ponowne wyrażenie opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko w załączeniu przekładając uzupełnienie Karty informacyjnej przedsięwzięcia.
Po zapoznaniu się z przedłożonym uzupełnieniem Karty informacyjnej przedsięwzięcia Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej pismem z dnia 9 kwietnia 2025 r., oraz pismem z dnia 24 kwietnia 2025 r. znak: PSNZ.9020.5.22.2024 podtrzymał swoje stanowisko wyrażone opinii z dnia 14 stycznia 2025 r.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem znak: WOOŚ.4220.5.23.2024.IM.12 z dnia 9 kwietnia 2025 r. (data wpływu do tut. organu:
10 kwietnia 2025 r.) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, o ile spełnione będą warunki, które uwzględniono w pkt II orzeczenia niniejszej decyzji.
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli po analizie przedłożonego uzupełnienia pismem znak: RZ.ZZŚ.4901.208.2024.MZ z dnia 29 maja 2025 r., podtrzymał stanowisko wyrażone w opinii z dnia 3 lutego 2025 r.
Po analizie przedstawionej dokumentacji, uwzględniając stanowisko Państwowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli, Organ prowadzący postępowanie uznał, iż zakres planowanego do realizacji przedsięwzięcia nie stwarza wystarczających podstaw do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i sporządzenia raportu.
Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie już istniejącego zakładu, zajmującego się produkcją folii. W związku z przedmiotową inwestycją nie jest planowany wzrost produkcji worków z tworzyw sztucznych. Ponadto w bezpośrednim otoczeniu działki proponowanej lokalizacji przedsięwzięcia występują tereny zabudowy produkcyjno-usługowej. Planowane przedsięwzięcie nie powinno zatem wiązać się ze szczególnymi uciążliwościami dla otaczającego środowiska wynikającymi z jego realizacji.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), przedsięwzięcie kwalifikuje się jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko nie jest obligatoryjne. W związku z powyższym tut. Organ stwierdza, iż jeśli będą przestrzegane określone warunki zawarte w niniejszej decyzji, a także zostaną zastosowane działania minimalizujące możliwy niekorzystny wpływ inwestycji, nie będzie ona w znaczny sposób oddziaływać na ludzi i elementy środowiska.
Uwzględniając opinię Organów współdziałających, w oparciu o art. 63 ustawy ooś, na podstawie informacji zawartych w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia Burmistrz Kolbuszowej dokonał szczegółowej analizy zgromadzonych akt w przedmiotowej sprawie, obejmując: 1) rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
Przedsięwzięcie polegać będzie na przetwarzaniu odpadów z tworzyw sztucznych w procesie R3 na działkach o nr ewid. 1549/72, 1549/70, 1549/7, 1549/53, 1549/54, 1549/36, 1549/111, 1549/74, 1549/89, 1549/126, 1549/115 w miejscowości Kolbuszowa. Całkowita powierzchnia działek wynosi ok. 2,6 ha, natomiast planowane przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie około 0,7 ha.
Na terenie ww. działek znajdują się m.in.: hala produkcyjno-magazynowa, wiata magazynowa, place manewrowe, magazynowe, drogi wewnętrzne oraz miejsca parkingowe. W istniejącej hali produkcyjno-magazynowej, zlokalizowanej na działce o nr ewid. 1549/72 odbywa się produkcja worków z tworzyw sztucznych.
Na etapie realizacji przedsięwzięcia wybudowana zostanie hala recyklingu wraz z częścią administracyjno-socjalną i niezbędną infrastrukturą techniczną. W ramach zadania przebudowany zostanie również istniejący budynek produkcyjno-magazynowy w zakresie komunikacji wewnętrznej.
Przetwarzanie odpadów tworzyw sztucznych w procesie R3, odbywać się będzie w hali produkcyjno-magazynowej w instalacji do recyklingu.
Przedsięwzięcie obejmować będzie następujące etapy:
- dowóz odpadów na teren przedsięwzięcia,
- weryfikacja zgodności przekazanych odpadów z dokumentami ewidencyjnymi,
- zwarzenie odpadów oraz ich przyjęcie,
- rozładunek odpadów,
- selektywne magazynowanie odpadów w wyznaczonym miejscu w hali recyklingu lub w wiacie magazynowej,
- dostarczenie wyznaczonej partii odpadów do instalacji recyklingu,
- przetworzenie odpadu na produkt regranulatu,
- magazynowanie regranulatu w workach typu big-bag w hali recyklingu oraz hali produkcyjno-magazynowej,
- selektywne magazynowanie w wyznaczonym miejscu odpadów, wytworzonych w procesie przetwarzania,
- przekazanie wytworzonych odpadów uprawnionym podmiotom.
Łączna maksymalna masa przetwarzanych odpadów w okresie roku nie przekroczy 2100 Mg, a tym samym nie przekroczy ilości 10 Mg/ dobę. Przedsięwzięcie będzie funkcjonowało w dni robocze oraz soboty.
Według przedstawionych informacji obecnie na terenie przedsięwzięcia prowadzona jest w hali produkcyjno-magazynowej produkcja folii metodą rozdmuchu. Produkcja prowadzona jest na pięciu wytłaczarkach do folii rozdmuchowej. Zdolność produkcyjna w okresie roku wynosi 2400 Mg, wielkość ta będzie kontynuowana.
Według przedstawionych informacji przedsięwzięcie nie będzie prowadzić do kumulacji oddziaływań z innymi przedsięwzięciami znajdującymi się w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia.
Nie są planowane również przedsięwzięcia których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem.
Teren przeznaczony pod planowane przedsięwzięcie jest terenem utwardzonym, nie jest pokryty szatą roślinną. Na terenie planowanego do realizacji przedsięwzięcia nie występują drzewa.
W trakcie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia może wystąpić okresowe pogorszenie jakości powietrza m. in. w wyniku: spalania paliw w maszynach budowlanych oraz w pojazdach transportujących materiały budowlane oraz wykonywania prac budowlanych i montażowych. W celu ograniczenia oddziaływań na tym etapie przewiduje się m. in.: stosowanie maszyn i środków transportu w dobrym stanie technicznym, eliminowanie pracy maszyn i pojazdów na biegu jałowym (np. podczas przerw w pracy, załadunku/wyładunku), wykorzystywanie gotowych mieszanek przygotowanych np. w wytwornicach betonu, czyszczenie z błota kół pojazdów wyjeżdzających na drogi publiczne, zraszanie w okresach suchych wyjazdu z placu budowy, nakrywanie (np. plandekami) materiałów sypkich podczas transportu, utrzymywanie terenu budowy w czystości. Emisje i uciążliwości powstające na etapie realizacji planowanego przedsięwzięcia będą miały charakter przemijający, okresowy i ustąpią z chwilą zakończenia prac.
Podczas eksploatacji planowanego zamierzenia emisja zanieczyszczeń do powietrza związana będzie m. in. z: prowadzeniem procesu technologicznego oraz spalaniem paliw w silnikach pojazdów poruszających się po przedmiotowym terenie.
Najbliższe tereny chronione pod względem akustycznym, określone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112), to tereny zabudowy związanej ze stałym lub czasowym pobytem dzieci i młodzieży (budynek Uniwersytetu Rzeszowskiego), dla których wartości dopuszczalne wynoszą dla pory dnia 50 dB(A) oraz dla pory nocy 40 dB(A). Tereny te znajdują się ok. 115 m w kierunku zachodnim od przedmiotowego przedsięwzięcia.
Pomiędzy terenem przedsięwzięcia, a najbliższą zabudową chronioną pod względem akustycznym znajdują się budynki przemysłowe. Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej znajdują się w odległości ok. 190 m w kierunku zachodnim, za budynkiem Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Etap realizacji przedsięwzięcia skutkował będzie emisją hałasu, w związku z pracą urządzeń i maszyn oraz ruchem pojazdów. Realizacja przedsięwzięcia odbywać się będzie wyłącznie w porze dziennej tj. w godzinach 06.00 – 22.00. Wykorzystywane będą wyłącznie sprawne technicznie maszyny i urządzenia. Eliminowana będzie praca maszyn, urządzeń i pojazdów na biegu jałowym. Emisje i uciążliwości powstające na etapie realizacji planowanego przedsięwzięcia będą miały charakter przemijający, okresowy i ustąpią z chwilą zakończenia prac.
Na terenie przedsięwzięcia funkcjonują już źródła hałasu. W związku z realizacją przedsięwzięcia powstaną następujące źródła hałasu: hala recyklingu i 3 szt. wentylatorów hali recyklingu (o poziomie mocy akustycznej 71 dB). Proces przetwarzania odpadów odbywał się będzie się wewnątrz hali recyklingu. Izolacyjność akustyczna ścian hali recyklingu przyjęto jako średnią min. RA2 = 20 dB (A).
Natężenie ruchu po zrealizowaniu przedsięwzięcia kształtowało będzie się na poziomie:
Biorąc powyższe pod uwagę, uznano, że, zamierzenie spełniać będzie wymagania rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112).
Według przedstawionych informacji planowane przedsięwzięcie nie będzie miejscem, w którym może dojść do poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej.
Katastrofy naturalne mogące mieć miejsce na działce planowanego przedsięwzięcia to huragany, które mogą uszkodzić hale recyklingu, wiatę magazynową lub infrastrukturę towarzyszącą. Planowana lokalizacja znajduje się poza obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi. Inna katastrofa naturalna mogąca mieć miejsce to pożar będący wynikiem nieostrożności pracowników lub wyładowań atmosferycznych. Inne katastrofy – susze nie będą mieć wpływu na planowane przedsięwzięcie, a osuwiska nie występują na tym terenie.
Katastrofa budowlana może dotyczyć hali magazynowo - produkcyjnej, hali recyklingu. Budynku administracyjnego, wiaty magazynowej lub infrastruktury towarzyszącej, jednak z uwagi na bardzo dobry stan techniczny obiektu nie przewiduje się katastrofy budowlanej. Przestrzeganie warunków technicznych eksploatacji obiektu eliminuje możliwości katastrofy budowlanej, jednak takiego zdarzenia nie można wykluczyć. W sytuacji gdyby takie zdarzenie miało miejsce, to wymagane będzie usunięcie skutków katastrofy.
Na etapie realizacji przedsięwzięcia wytwarzane będą główne odpady z grupy 15 tj. odpady opakowaniowe; sorbenty, tkaniny do wycierania, materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach oraz z grupy 17, tj. odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020 r., poz. 10). Odpady wytwarzane na etapie realizacji przedsięwzięcia magazynowane będą selektywnie w wyznaczonych miejscach, w sposób zapobiegający rozprzestrzenianiu się odpadów, a następnie przekazane zostaną uprawnionym odbiorcom do dalszego zagospodarowania.
Odpady wytwarzane na etapie eksploatacji przedsięwzięcia magazynowane będą selektywnie w przeznaczonych do tego celu pojemnikach, w wydzielonym miejscu, w sposób zapobiegający przed powstawaniem ewentualnych odcieków i rozwiewaniem odpadów. Odpady niebezpieczne magazynowane będą w wydzielonym miejscu w hali magazynowo-produkcyjnej w szczelnych pojemnikach. Wytworzone odpady zostaną przekazane do zagospodarowania podmiotom uprawnionym.
Z przedłożonej przez Inwestora Karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż emisja zanieczyszczeń powstających w związku z planowanym przedsięwzięciem nie przekroczy wartości dopuszczalnych.
W związku z powyższym analizowane przedsięwzięcie nie będzie miało ponadnormatywnego wpływu na ludzi i na elementy środowiska, w tym na walory krajobrazowe, istniejącą zabudowę i zagospodarowanie terenu.
2) usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym i planowanym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – uwzględniające:
Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wodno-błotnych oraz na innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych. W rejonie przedmiotowej inwestycji nie stwierdzono występowania siedlisk łęgowych, a także brak ujść rzek. W związku z powyższym, nie wystąpi zagrożenie negatywnym oddziaływaniem na te obszary.
Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wybrzeży. Wobec powyższego nie stwierdza się występowania oddziaływania przedmiotowej inwestycji na obszary wybrzeży oraz środowisko morskie.
Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach górskich i leśnych. Z uwagi na charakter i skalę przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości znacząco negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na te tereny.
Planowana inwestycja znajduje się poza obszarami objętymi ochroną, w tym strefami ochronnymi ujęć wód i obszarami ochronnymi zbiorników wód śródlądowych.
Przedmiotowe przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza granicami wielkopowierzchniowych form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r., poz. 1478 ze zm.). Najbliższym obszarem Natura 2000, jest obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska PLB180005, znajdujący się w odległości ok. 300 m od przedmiotowego terenu.
Planowane przedsięwzięcie znajduje się poza granicami korytarzy ekologicznych, wyznaczonych w Projekcie korytarzy ekologicznych łączących Europejską Sieć Natura 2000 w Polsce (Jędrzejewski W., Nowak S., Stachura K., Skierczyński M., Mysłajek R. W., Niedziałkowski K., Jędrzejewska B., Wójcik J. M., Zalewska H., Pilot M. 2005, zaktualizowanym w latach 2010 – 2012 przez Instytut Biologii Ssaków PAN w Białowieży), celem zapewnienia łączności ekologicznej, zarówno w skali całego kraju, jak i w skali europejskiej.
Biorąc pod uwagę rodzaj oraz lokalizację planowanego przedsięwzięcia (teren istniejącego Zakładu) stwierdza się, że nie będzie się ono wiązać ze znaczącym oddziaływaniem na elementy przyrodnicze środowiska, w tym na przedmioty ochrony ww. obszaru Natura 2000, jego integralność oraz spójność sieci Natura 2000. Przedsięwzięcie, nie wymaga zatem przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przyrodnicze, w tym oceny oddziaływania, o której mowa w art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.
Planowana inwestycja znajduje się poza obszarami, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia. Nie istnieje zatem ryzyko występowania oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na ww. obszary.
Gęstość zaludnienia w gminie Kolbuszowa wynosi ok. 145 os./km2. Z uwagi na zastosowanie wszelkich możliwych zabezpieczeń środowiska, ewentualne zagrożenia i uciążliwości dla mieszkańców terenów sąsiadujących z realizowanym przedsięwzięciem zostaną ograniczone do minimum.
Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach przylegających do jezior i nie będzie miało wpływu na takie obszary.
Miejscowość, w której realizowana będzie inwestycja nie jest miejscowością uzdrowiskową, ani nie jest zaliczana do obszarów ochrony uzdrowiskowej. Ponadto w pobliżu brak jest takich miejscowości i obszarów, zatem należy wykluczyć możliwość oddziaływania na te obszary.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 listopada 2022 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz. U. z 2023 r., poz. 300) (II aPGW), teren przedsięwzięcia zlokalizowany jest w obrębie jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP): „Przyrwa od Dąbrówki do ujścia” kod: RW200011219849; typ: RzN - Rzeka nizinna; status: NAT - naturalna część wód; monitorowana; zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest zachowanie dobrego potencjału ekologicznego; o aktualnie słabym stanie ekologicznym, stanie chemicznym poniżej dobrego, ogólny stan wód JCWP: zły.
Obszary wyznaczone do ochrony siedlisk lub gatunków, dla których utrzymanie lub poprawa stanu jest ważnym czynnikiem w ich ochronie:
Zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r., poz. 1478), teren planowanej inwestycji znajduje się poza granicami ww. obszarów chronionych oraz poza granicami innych obszarów podlegających ochronie. Wobec powyższego przedsięwzięcie nie będzie miało wpływu na przedmioty ochrony zależne od wód wyznaczone dla tych obszarów.
Teren, na którym będzie realizowane przedmiotowe zadanie zlokalizowany jest w obrębie jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie: PLGW2000135, będącej monitorowaną częścią wód, w słabym stanie i zagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego.
Teren przedsięwzięcia leży poza strefami ochronnymi ujęć wód, poza obszarami zalewowymi oraz poza granicami Głównego Zbiornika Wód Podziemnych.
3) rodzaj, cechy i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do kryteriów wymienionych w pkt 1 i 2 oraz w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy ooś, wynikające z:
Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie miejscowości Kolbuszowa, gmina Kolbuszowa, powiat kolbuszowski, województwo podkarpackie. Pod względem fizyko-geograficznym planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest na obszarze Płaskowyżu Kolbuszowskiego, w środkowej części Kotliny Sandomierskiej w północno-zachodniej części województwa podkarpackiego. Średnie wysokości sięgają 200 m n.p.m., najwyższe wzniesienie 266 m n.p.m.
Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Inwestora, przedmiotowa inwestycja nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływania na tereny sąsiednie.
Z uwagi na charakter przedsięwzięcia oraz znaczną odległość od granicy państwa nie spowoduje ono wystąpienia oddziaływania o charakterze transgranicznym.
Ze względu na skalę planowanego do realizacji przedsięwzięcia, dzięki zastosowaniu rozwiązań organizacyjnych i technologicznych ograniczających niekorzystne odziaływania przedsięwzięcia na środowisko można uznać, że jego oddziaływanie nie będzie miało znacząco negatywnego wpływu na stan środowiska naturalnego oraz nie spowoduje znacznego obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej.
Przewidywany moment rozpoczęcia oddziaływania nastąpi wraz z rozpoczęciem robót związanych z realizacją przedsięwzięcia.
Zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez Inwestora, oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko będzie miało charakter lokalny. Inwestycja nie będzie źródłem ponadnormatywnych oddziaływań.
Na etapie realizacji inwestycji będą występować uciążliwości związane z emisją hałasu powstałego w wyniku transportu materiałów oraz prowadzonych prac budowlanych, a także nastąpi chwilowy wzrost zanieczyszczeń pyłowych, hałasu oraz spalin. Oddziaływania te będą krótkotrwałe i odwracalne – ustaną po zakończeniu prowadzenia prac, nie pozostawiając znaczących trwałych śladów w środowisku.
Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia zachowane zostaną metody ograniczające oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko. Transport odpadów przewidywanych do przetwarzania realizowany będzie w sposób uniemożliwiający rozprzestrzenianie się odpadów. Proces technologiczny realizowany będzie wewnątrz hali.
Zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez Inwestora, planowane przedsięwzięcie nie będzie źródłem ponadnormatywnych oddziaływań na środowisko poza terenem, do którego Inwestor posiada tytuł prawny.
Według przedstawionych informacji, na terenie, na którym planowana jest realizacja przedsięwzięcia, jak również w obszarze jego oddziaływania, brak jest innych realizowanych i zrealizowanych przedsięwzięć, które mogłyby powodować kumulację oddziaływań lub zagrożeń z przedmiotową inwestycją.
Analiza dokumentacji przedłożonej przez Inwestora wykazała, iż w trakcie realizacji przedsięwzięcia Inwestor będzie dążył do zastosowania rozwiązań zapewniających minimalizację negatywnego wpływu na środowisko planowanego przedsięwzięcia. W związku z powyższym, przedmiotowa inwestycja nie będzie wykazywała znaczącego oddziaływania na środowisko, w tym samym nie będzie źródłem ponadnormatywnych emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz oddziaływań akustycznych mogących pogorszyć stan środowiska, zarówno na etapie jego realizacji jak i likwidacji.
Nie mniej jednak, Inwestor zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań mających na celu zmniejszenie ewentualnych uciążliwości, w szczególności stosować się do przepisów art. 75 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 t.j. oraz przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. – o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 t.j.).
W myśl art. 84 ust. 1a ustawy ooś w celu ograniczenia ewentualnych negatywnych oddziaływań na poszczególne komponenty środowiska, niniejsza decyzja nakłada na Inwestora warunki korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich.
Przeprowadzona analiza przedsięwzięcia pod kątem art. 63 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wykazała, że realizując wszystkie zalecenia w fazie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, zostaną spełnione wszelkie wymagania ochrony środowiska. Zrealizowana inwestycja nie będzie powodować przekroczeń dopuszczalnych standardów i znacząco wpływać na stan środowiska naturalnego w różnych jego aspektach.
Podsumowując, należy stwierdzić, iż przedmiotowe przedsięwzięcie:
Po przeanalizowaniu przedłożonych dokumentów, obowiązujących aktów prawnych prawa wspólnotowego i polskiego, a także po przeprowadzeniu analizy szczegółowych uwarunkowań związanych z zakwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, uwzględniając opinie Organów współdziałających: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Stalowej Woli Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie uznano, że w przedstawionym stanie prawnym i faktycznym przedmiotowe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Zgodnie z art. 21 ust. 1, ust. 2 pkt 9, art. 22 ust. 1 i art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko informacja o wydaniu niniejszej decyzji została zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Burmistrza Kolbuszowej, udostępnionym na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl pod numerem X/35/2025.
Zgodnie z art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko niniejsza decyzja podlega doręczeniu Organom, których opinia była wymagana przed jej wydaniem, tj. Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Kolbuszowej, oraz Dyrektorowi Zarządu Zlewni w Stalowej Woli Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
Mając na uwadze powyższe oraz uwzględniając możliwości spełnienia przez Inwestora wymogów w zakresie ochrony środowiska na podstawie przepisów przywołanych w preambule niniejszej decyzji, orzeczono jak w osnowie.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji służy Stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Załączniki:
Otrzymują:
Do wiadomości:
Złącznik nr 1
do decyzji Burmistrza Kolbuszowej
znak: OŚiGO.6220.2.18.2024
z dnia 27 czerwca 2025 r.
CHARAKTERYSTYKA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.)
Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach o nr ewid. 1549/72, 1549/70, 1549/7, 1549/53, 1549/54, 1549/36, 1549/111, 1549/74, 1549/89, 1549/126, 1549/115 w miejscowości Kolbuszowa, gmina Kolbuszowa.
W ramach przedsięwzięcia będzie prowadzona działalność w zakresie przetwarzania odpadów tworzyw sztucznych w procesie R3. Działki na których realizowane będzie przedsięwzięcie posiadają łączną powierzchnię 2,5149 ha, natomiast teren planowanego przedsięwzięcia, biorąc pod uwagę iż tylko zachodnia część działki nr 1549/126 zostanie zagospodarowana wynosi: 0,7 ha.
Obecnie na terenie przedsięwzięcia prowadzona jest w hali produkcyjno-magazynowej produkcja folii metodą rozdmuchu. Produkcja prowadzona jest na pięciu wytłaczarkach do folii rozdmuchowej. Zdolność produkcyjna w okresie roku wynosi 2400 Mg. W związku z przedsięwzięciem nie nastąpi wzrost produkcji worków z tworzyw sztucznych.
Na terenie zakładu obecnie znajduje się hala produkcyjno-magazynowa oraz wiata magazynowa, która nie jest wykorzystywana
W ramach zadania planuje się budowę hali recyklingu wraz z częścią administracyjno-socjalną oraz niezbędną infrastrukturą techniczną, a także przebudowę istniejącego budynku produkcyjno-magazynowego w zakresie komunikacji wewnętrznej. W ramach zadania powstanie jednokondygnacyjna hala o powierzchni zabudowy 415 m², powierzchni użytkowej 389,15 m² i kubaturze 3840 m³; wysokość budynku do okapu wyniesie 7,50 m, wysokość budynku do kalenicy to 10,50 m. Technologia zabudowy: budynek w układzie ramowym w technologii stalowej, dach w konstrukcji stalowej o niskim kącie nachylenia. Powstanie również dwukondygnacyjna część administracyjno-socjalna o powierzchni zabudowy 245 m², powierzchni użytkowej 460m² i kubaturze 1708,50 m³; wysokość budynku do pokrycia dachu wyniesie 7,00 m, wysokość budynku do attyki to 7,80 m. Technologia zabudowy: konstrukcja mieszana murowana z rdzeniami z elementów żelbetowych.
Teren wydzielony na potrzeby przedsięwzięcia zostanie ogrodzony, zabezpieczony przed dostępem osób postronnych i wyposażony zostanie w wizyjny system monitorowania.
Na etapie eksploatacji przedsięwzięcie obejmować będzie następujące etapy:
- dowóz odpadów na teren przedsięwzięcia,
- weryfikacja zgodności przekazanych odpadów z dokumentami ewidencyjnymi,
- zwarzenie odpadów oraz ich przyjęcie,
- rozładunek odpadów,
- selektywne magazynowanie odpadów w wyznaczonym miejscu w hali recyklingu lub w wiacie magazynowej,
- dostarczenie wyznaczonej partii odpadów do instalacji recyklingu,
- przetworzenie odpadu na produkt regranulatu,
- magazynowanie regranulatu w workach typu big-bag w hali recyklingu oraz hali produkcyjno-magazynowej,
- selektywne magazynowanie w wyznaczonym miejscu odpadów, wytworzonych w procesie przetwarzania,
- przekazanie wytworzonych odpadów uprawnionym podmiotom.
Planowane do przetwarzania i wytworzone z procesu przetwarzania odpady magazynowane będą w wiacie magazynowej posiadającej utwardzoną nawierzchnie o powierzchni 90 m2, zlokalizowanej w zachodniej części działki o numerze ewidencyjnym 1549/126 oraz w planowanej hali recyklingu o powierzchni 415 m2 zlokalizowanej na działce o nr ewid. 1549/72, 1549/70 oraz 1549/7.
Odpady na teren planowanego przedsięwzięcia dostarczane będą przez inwestora własnym transportem pojazdami ciężarowymi i dostawczymi lub transportem na zlecenie inwestora. Odpady po zważeniu będą bezpośrednio z pojazdów transportujących umieszczane w wyznaczonym i odpowiednio opisanym miejscu. Produkt regranulatu powstały z procesu przetwarzania będzie magazynowany w big-bagach w hali recyklingu i hali produkcyjno-magazynowej. Wyprodukowany regranulat będzie wykorzystywany przez inwestora do produkcji worków z tworzyw sztucznych. Po zgromadzeniu odpowiedniej partii wytworzonych z procesu przetwarzania odpadów, będą one przekazywane odbiorcom posiadającym odpowiednie zezwolenia na gospodarowanie odpadami. Przekazanie odpadów, odbędzie się transportem inwestora lub na zlecenie inwestora. Załadunek odpadów odbywał się będzie bezpośrednio z miejsca magazynowania odpadów na pojazdy transportujące w sposób ręczny lub przy użyciu wózka widłowego
Przetwarzanie odpadów tworzyw sztucznych odbywać się będzie na linii do recyklingu, wewnątrz planowanej hali.
Odpady w formie zbelowanej dostarczone zostaną z miejsca magazynowania do hali i skierowane na podest do podawania materiału, gdzie nastąpi rozcięcie drutu spinającego belkę odpadów oraz ręcznie wydzielone zostaną odpady nienadające się do przetworzenia w ciągu technologicznym. Odpady niewymagające segregacji będą bezpośrednio podawane do procesu rozdrobnienia. Rozdrobnienie odpadów będzie odbywać się w dwóch młynach, gdzie odpady zostaną zmielone. Zmielony płatek poprzez podajniki transportowany będzie do rozdrabniacza, skąd po rozdrobnieniu kierowany będzie do zbiornika buforowego. Tak przygotowany płatek ze zbiornika buforowego będzie trafiał do linii granulacyjnej (granulatora) i będzie wykorzystany w procesie produkcji regranulatu.
Proces regranulacji tworzyw sztucznych rozpoczynał się będzie od podawania rozdrobnionego tworzywa do zagęszczarki. W zagęszczarce tworzywo będzie wstępnie zagęszczane, a następnie zabierane z zagęszczarki przez ślimak wytłaczarki do cylindra, gdzie ulegnie roztopieniu. Na obudowie cylindra zamontowane są grzałki elektryczne, które nagrzewają cały układ plastyfikujący do temperatury, w której tworzywo przechodzi ze stanu stałego w płynne. Materiał wychodząc z wytłaczarki będzie „przechodził” przez sita w zmieniaczu automatycznym wyposażonym w nóż do zgarniania zanieczyszczeń z sita. Gdy sito będzie zapchane, wzrośnie ciśnienie wewnątrz układu plastyfikującego i nastąpi automatyczne wyrzucenie zanieczyszczeń przez zmieniacz. Odbywać się to będzie poprzez otworzenie komory zmieniacza z której tworzywo ma możliwość wypłynięcia na zewnątrz przez specjalny otwór. W dalszym procesie wytłaczania tworzywo trafi do głowicy wyposażonej w system noży tnących. Obracające się noże tną nitki tworzywa wypływającego z głowicy do postaci regranulatu. Całość będzie chłodzona wodą, by nie doszło do zlepienia regranulatu. Następnie regranulat trafi do wirówki, gdzie będzie suszony, po czym podajnikiem wentylatorowym zostanie przetransportowany do podajnika. Gotowy produkt (regranulat) przy użyciu podajnika będzie pakowany do worków big-bag i magazynowany w hali recyklingu oraz hali produkcyjno-magazynowej. Wyprodukowany regranulat będzie wykorzystywany przez Inwestora do produkcji worków z tworzyw sztucznych.
Na terenie przedsięwzięcia przetwarzane będą wyłącznie odpady inne niż niebezpieczne tj.: 02 01 04 - odpady tworzyw sztucznych (z wyłączeniem opakowań), 07 02 13 - odpady tworzyw sztucznych, 12 01 05 - odpady z toczenia i wygładzania tworzyw sztucznych, 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych, 16 01 19 - tworzywa sztuczne, 17 02 03 - tworzywa sztuczne, 19 12 04 - tworzywa sztuczne i guma, 20 01 39 - tworzywa sztuczne, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10), w procesie odzysku R3 - recykling lub odzysk substancji organicznych, które nie są stosowane jako rozpuszczalniki (w tym kompostowanie i inne biologiczne procesy przekształcania), zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Maksymalna zdolność przerobowa instalacji wynosić będzie 2100 Mg/rok.
W hali recyklingu odbywać się będzie proces mielenia oraz granulowania tworzyw sztucznych, wytworzonych podczas procesu produkcji worków z tworzyw sztucznych.
Teren, na którym realizowane będzie przedsięwzięcie nie został objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane będzie poza granicami obszaru specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska PLB180005. Inne obszary wchodzące w skład sieci obszarów Natura 2000 znajdują się w większych odległościach.