Orzeł RP - BIP JO
Biuletyn Informacji PublicznejGMINY KOLBUSZOWA
Kolbuszowa BIP JO
UWAGA

Wersja archiwalna znajduje się pod adresem: archiwum.bip.kolbuszowa.pl

18
sie  2025

Decyzja Burmistrza Kolbuszowej z dnia 18 sierpnia 2025 r., znak: OŚiGO.6220.2.1.2025 orzekająca brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn. „Zasady zagospodarowania części działek nr ewid. 262/19 i 260/14 wraz z wydzieleniem dziecięciu działek budowlanych i budową dziesięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących z zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi, kanalizacji sanitarnej, budowa dziesięciu bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe oraz budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Widełka gm. Kolbuszowa”


Kolbuszowa, 2025–08–18

OŚiGO.6220.2.1.2025

DECYZJA

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 t.j.) – zwanej dalej również ustawą k.p.a., art. 71 ust. 1 i 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i art. 85 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) – zwanej dalej również ustawą ooś, § 3 ust. 2 pkt 3 w związku z § 3 ust. 1 pkt 55 lit. b tiret drugi rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Inwestora – o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn. ,,Zasady zagospodarowania części działek nr ewid. 262/19 i 260/14 wraz z wydzieleniem dziecięciu działek budowlanych i budową dziesięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących z zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi, kanalizacji sanitarnej, budowa dziesięciu bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe oraz budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Widełka gm. Kolbuszowa” – po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli:

orzekam

  1. Brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn. ,,Zasady zagospodarowania części działek nr ewid. 262/19 i 260/14 wraz z wydzieleniem dziecięciu działek budowlanych i budową dziesięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących z zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi, kanalizacji sanitarnej, budowa dziesięciu bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe oraz budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Widełka gm. Kolbuszowa”,
  1. Określam istotne warunki korzystania ze środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich:
  1. Realizacja planowanego przedsięwzięcia nie może powodować przekroczenia standardów jakości środowiska poza terenem, do którego Inwestor posiada tytuł prawny, a także nie może powodować jakichkolwiek utrudnień w sposobie korzystania z terenów przyległych.
  2. Organizacja placu budowy powinna być zgodna z zasadą minimalizacji zajęcia terenu i uwzględniać lokalizację przedsięwzięcia, technologię budowy, stosowane materiały, czas trwania robót oraz wyposażenie Wykonawcy w maszyny i sprzęt.
  3. Należy ściśle przestrzegać technologii zaprojektowanych robót, zapewnić ich właściwą organizację z zastosowaniem sprawnego sprzętu.
  4. Realizacja przedsięwzięcia prowadzona będzie wyłącznie w porze dziennej, w godzinach 06:00 – 22:00.
  5. Usuwanie roślinności, w tym rozpoczęcie prac ziemnych, na potrzeby budowy, należy przeprowadzić poza okresem wzmożonej aktywności fauny, w tym poza głównym okresem lęgowym ptaków, tj. poza okresem od 01 marca do 15 października.
    W przypadku konieczności wykonywania ww. prac w tym okresie, prace te powinny być poprzedzone kontrolą przyrodnika pod kątem występowania chronionych gatunków zwierząt w okresie 1 – 3 dni przed planowanym rozpoczęciem prac budowlanych. W razie stwierdzenia występowania chronionych gatunków, prace te należy wstrzymać do momentu opuszczenia danego terenu przez te zwierzęta
    (np. do zakończenia lęgów, wyprowadzenia młodych) lub do momentu uzyskania stosownych zezwoleń na odstępstwa od zakazów obowiązujących w stosunku do chronionych gatunków.
  6. W czasie prowadzenia prac ziemnych zdjęty humus będzie gromadzony osobno i na czas prowadzenia prac zostanie zabezpieczony przed zanieczyszczeniami oraz wykorzystany do zagospodarowania terenów zielonych.
  7. Wykopy, zagłębienia terenu i tym podobne obiekty niezasypane/niezagospodarowane w danym dniu roboczym, mogące stanowić pułapkę dla drobnych i średnich zwierząt, należy odpowiednio zabezpieczyć, np. szczelnie przykryć po każdym zakończonym dniu pracy. Codziennie rano, przed rozpoczęciem robót, a następnie bezpośrednio przed zasypaniem wykopów i zagłębień terenowych powstałych w trakcie prac, należy sprawdzić, czy nie zostały w nich uwięzione zwierzęta. W przypadku takiego stwierdzenia należy je niezwłocznie odłowić i przenieść poza teren realizacji przedsięwzięcia w odpowiednie danemu gatunkowi siedlisko.
  8. Teren, na którym zlokalizowane będą zaplecza budowy, miejsca magazynowania odpadów, materiałów budowlanych itp. będzie uszczelniony tak, aby uniemożliwić przedostanie się zanieczyszczeń do środowiska gruntowo – wodnego. Zaplecze budowy wyposażyć w środki do neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych, tj. np. w sorbenty.
  9. Po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia będą usunięte wszelkie pozostałe
    po budowie zanieczyszczenia i niewykorzystane materiały, a następnie przeprowadzone uporządkowanie terenów. Tereny sąsiadujące z zamierzeniem inwestycyjnym, których powierzchnia została zmieniona należy przywrócić do stanu sprzed realizacji (również usunąć zanieczyszczenia i niewykorzystane materiały zawleczone przez wiatr).
  10. W ramach ewentualnych nasadzeń roślinności (zieleń urządzona) niedopuszczalne jest wprowadzanie inwazyjnych gatunków roślin.
  11. W celu ograniczenia uciążliwości akustycznych przy realizacji przedsięwzięcia należy: dobierać środki pracy o możliwie najmniejszym poziomie emisji hałasu, unikać metod pracy powodujących narażenie na hałas, stosować cichobieżne maszyny i urządzenia oraz poprawnie pod względem akustycznym rozplanować roboty na terenie placu budowy.
  12. Należy stosować urządzenia i maszyny spełniające Polskie Normy i zapisy rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. z 2005 r. Nr 263 poz. 2202 z późn. zm.).
  13. Należy stosować maszyny i urządzenia spełniające wymogi rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla silników spalinowych w zakresie ograniczania emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez te silniki (Dz. U. z 2014 r. poz. 588).
  14. Gospodarka odpadami powinna być prowadzona zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania hierarchii sposobów postępowania z odpadami, Wykonawca robót na czas prowadzenia prac winien posiadać umowę z podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie gospodarowania odpadami, posiadającymi stosowne uprawnienia w tym zakresie.
  • Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.

Uzasadnienie

Inwestor –, wystąpił do Burmistrza Kolbuszowej z wnioskiem z dnia 7 stycznia 2025 r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia pn. ,,Zasady zagospodarowania części działek nr ewid. 262/19 i 260/14 wraz z wydzieleniem dziecięciu działek budowlanych i budową dziesięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących z zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi, kanalizacji sanitarnej, budowa dziesięciu bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe oraz budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Widełka gm. Kolbuszowa”.

Wniosek o wydanie decyzji został prawidłowo skompletowany – Inwestor dołączył wymagane prawem dokumenty, tj.: kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie ono oddziaływać, a także mapę z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, co jest zgodne z treścią art. 74 ust. 1 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Informacja o przedmiotowym wniosku została umieszczona pod numerem X/8/2025
w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje
o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Burmistrza Kolbuszowej, który znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl – zakładka Ochrona Środowiska.

Z uwagi na charakter wnioskowanego zamierzenia ustalono, że należy je zakwalifikować do przedsięwzięć  określonych w § 3 ust. 2 pkt 3 w związku z § 3 ust. 1 pkt 55 lit. b tiret drugi rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.), tj.: ,,przedsięwzięcia nieosiągające progów określonych w ust. 1, jeżeli po zsumowaniu parametrów charakteryzujących przedsięwzięcie z parametrami planowanego, realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia tego samego rodzaju znajdującego się na terenie jednego zakładu lub obiektu osiągną progi określone w ust. 1; tj. zabudowa mieszkaniowa wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą nieobjęta ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo miejscowego planu odbudowy, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 2 ha na obszarach innych niż obszary objęte formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy”.

Tym samym, na podstawie art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przedmiotowe przedsięwzięcie należy zakwalifikować do grupy przedsięwzięć  mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, których realizacja zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 tej ustawy wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Teren realizacji przedsięwzięcia nie został objęty zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, biorąc pod uwagę rodzaj i lokalizację planowanego przedsięwzięcia, stwierdzono, że Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia jest Burmistrz Kolbuszowej.

Zgodnie z art. 61 § 4 ustawy k.p.a., działając w trybie art. 49 ustawy k.p.a., w związku z art. 74 ust. 3 ustawy ooś, Burmistrz Kolbuszowej zawiadomił o wszczęciu postępowania wszystkie strony za pomocą obwieszczenia z dnia 5 lutego 2025 r. znak: OŚiGO.6220.2.1.2025, które zostało zamieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, ul. Piłsudskiego 6-10, 36–100 Kolbuszowa w dniach od 6 lutego 2025 r. do 26 lutego 2025 r.

Tym samym strony postępowania zostały zawiadomione o prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania w myśl art. 10 ustawy kpa, a także o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz składania w przedmiotowej sprawie uwag i wniosków w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

W ramach prowadzonego postępowania administracyjnego nie wpłynęły żadne uwagi i wnioski od Stron postępowania, co do realizacji przedsięwzięcia.

W toku prowadzonego postępowania, działając na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 i art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Burmistrz Kolbuszowej wystąpił w dniu 5 lutego 2025 r. pismem znak: OŚiGO.6220.2.1.2025 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli z prośbą o przedstawienie stosownych opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia. Do wystąpienia o wydanie opinii, zgodnie z art. 64 ust. 2 ustawy ooś załączono wniosek Inwestora o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz kartę informacyjną przedsięwzięcia, a także zaświadczenie o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu objętego planowanym przedsięwzięciem.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej opinią sanitarną znak: PSNZ.9020.5.5.2025 z dnia 21 lutego 2025 r. wyraził stanowisko, iż przeprowadzanie oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie jest wymagane.

Organ opiniujący wskazał, iż niekorzystne oddziaływanie związane z realizacją inwestycji będzie miało charakter krótkotrwały i przemijający, a powstałe podczas niej szkody zostaną usunięte wraz z jej zakończeniem. Zdaniem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej inwestycja nie będzie wywierała ponadnormatywnego wpływu na ludzi i elementy środowiska.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli pismem znak: RS.ZZŚ.4901.19.2025.MZ z dnia 20 lutego 2025 r., przekazanym za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej oraz Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem znak: WOOŚ.4220.5.5.2025.AB.2 z dnia 24 lutego 2025 r. (data wpływu do tut. organu: 25 lutego 2025 r.) wezwał Inwestora do uzupełnienia informacji przedstawionych w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia

Inwestor pismem z dnia 19 maja 2025 r., przedłożył Organowi prowadzącemu postępowanie stosowne uzupełnienia i informacje dot. planowanego przedsięwzięcia, 1 egz. uzupełnienia przekazał  bezpośrednio do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.

Zgodnie art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tut. Organ wystąpił w dniu 22 maja 2025 r., pismem znak: OŚiGO.6220.2.1.2025 do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli z wnioskiem o ponowne wyrażenie opinii, co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko w załączeniu przedkładając uzupełnienie Karty informacyjnej przedsięwzięcia.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem znak: WOOŚ.4220.5.5.2025.AB.6 z dnia 16 maja 2025 r. (data wpływu do tut. Organu: 19 maja 2025 r.), wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, o ile spełnione będą warunki, które uwzględniono w pkt II niniejszej decyzji.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej, po uzyskaniu uzupełnienia Karty informacyjnej przedsięwzięcia, pismem z dnia 9 czerwca 2025 r. (data wpływu do tut. Organu: 10 czerwca 2025 r.), podtrzymał swoje stanowisko wyrażone w piśmie z dnia 21 lutego 2025 r., znak: PSNZ.9020.5.5.2025.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli wydał opinię znak: RS.ZZŚ.4901.19.2025.MZ z dnia 16 lipca 2025 r. (data wpływu do tut. Organu: 17 lipca 2025 r.), w której stwierdził brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Mając na uwadze rodzaj i skalę przedmiotowego przedsięwzięcia, jego lokalizację, zasięg oddziaływania oraz planowane działania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli uznał, że przedmiotowe zamierzenie nie spowoduje znacząco negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo – wodne oraz nie będzie wpływać negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, wyznaczonych dla jednolitych części wód oraz dla obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej.

Uwzględniając opinię Organów współdziałających, w oparciu o art. 63 ustawy ooś, na podstawie informacji zawartych w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia Burmistrz Kolbuszowej dokonał szczegółowej analizy zgromadzonych akt w przedmiotowej sprawie, obejmując:

1) rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

  1. a) skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji, a także istotnych rozwiązań charakteryzujących przedsięwzięcie:

Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach o nr ewid. 262/19 i 260/14 obręb Widełka, gm. Kolbuszowa, pow. kolbuszowski, woj. podkarpackie. Całkowita powierzchnia działek wynosi 2,4766 ha, natomiast powierzchnia przeznaczona pod inwestycję wyniesie ok. 1,3621 ha. Obszar przedsięwzięcia objęty wnioskiem przylega do terenów, na których zostały zrealizowane lub są planowane inwestycje tego samego typu o powierzchni przekraczającej 2 ha.

Zakres przedsięwzięcia obejmuje wydzielenie dziesięciu działek budowlanych, na których planuje się budowę dziesięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych, dziesięciu zbiorników na nieczystości ciekłe z zewnętrznymi odcinkami kanalizacji sanitarnej oraz zewnętrznymi instalacjami elektrycznymi do przedmiotowych budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz budowę drogi wewnętrznej.

Projektowana inwestycja realizowana będzie na terenie niezurbanizowanym. Działki planowane pod budowę budynków mieszkalnych oraz drogi dojazdowej dotychczas były niezabudowane. Teren inwestycji porośnięty jest trawą. Na przedmiotowych działkach nie znajdują się drzewa, ani krzewy.

W sąsiedztwie działek objętych wnioskiem znajduje się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Budynki mieszkalne jednorodzinne wkomponują się w istniejące zagospodarowanie działek sąsiednich i będą tworzyć zwartą zabudowę.

  1. b) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem:

Z przeprowadzonej analizy materiału dowodowego wynika, iż planowane do realizacji przedsięwzięcie nie będzie wiązało się z kumulacją oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia oraz w obszarze oddziaływania.

  1. c) różnorodności biologicznej, wykorzystywania zasobów naturalnych, w tym gleby, wody i powierzchni ziemi:

Jak podano w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia projektowana inwestycja realizowana będzie na terenie niezurbanizowanym. Działki planowane pod budowę budynków mieszkalnych oraz drogi dojazdowej dotychczas były niezabudowane. Teren inwestycji porośnięty jest trawą. Na przedmiotowych działkach nie znajdują się drzewa, ani krzewy.

W związku z realizacją przedsięwzięcia nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów. Na obszarze objętym projektem nie stwierdzono gatunków roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną.

Realizacja przedsięwzięcia będzie wiązała się ze zużyciem wody, energii elektrycznej, oraz paliwa. Niezbędna ilość wody użyta do wykonania przedmiotowych robót będzie dowożona beczkami. Nie przewiduje się wytwarzania ścieków na etapie realizacji robót.

  1. d) emisji i występowania innych uciążliwości:

Podczas realizacji przedsięwzięcia, emisja zanieczyszczeń do powietrza związana będzie, m. in. ze spalaniem paliw w silnikach maszyn budowlanych i pojazdów transportujących elementy instalacji oraz prowadzeniem prac budowlanych. W celu ograniczenia emisji na tym etapie, przewiduje się m. in. zastosowanie maszyn i urządzeń w dobrym stanie technicznym, eliminowanie pracy maszyn i pojazdów na biegu jałowym oraz transport materiałów sypkich w opakowaniach, pojazdami do tego przystosowanymi. Uciążliwości te, będą miały charakter krótkotrwały, odwracalny i ustaną po zakończeniu prac.

W trakcie eksploatacji przedsięwzięcia będzie występowała emisja zanieczyszczeń do powietrza wynikająca ze spalania paliw w silnikach pojazdów poruszających się po terenie przedsięwzięcia oraz z kotłów wykorzystywanych w celach grzewczych.

Zgodnie z przedłożoną dokumentacją, najbliższe tereny chronione pod względem akustycznym, to tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, dla których wartości dopuszczalne poziomu hałasu, określone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112), wynoszą 50 dB(A) w porze dnia oraz 40 dB(A) w porze nocy, zlokalizowane w sąsiedztwie przedmiotowego terenu.

Emisja hałasu podczas prowadzenia prac budowlano – montażowych, spowodowana będzie pracą maszyn i urządzeń wykorzystywanych w trakcie przygotowania terenu/wykonania fundamentów, budowy obiektów kubaturowych oraz pojazdów transportujących wykorzystywane na placu budowy materiały. Ze względu na zakres przedsięwzięcia, występująca emisja hałasu będzie niemożliwa do wyeliminowania, będzie miała charakter lokalny, krótkotrwały i ustąpi wraz z zakończeniem prac budowlanych. W celu ograniczenia wpływu tego etapu na środowisko przewiduje się m. in.: zastosowanie maszyn i urządzeń w dobrym stanie technicznym oraz realizację prac budowlanych wyłącznie w porze dziennej.

Źródłem hałasu na etapie eksploatacji przedsięwzięcia będzie głównie ruch pojazdów, należących do mieszkańców planowanych do wykonania budynków. Biorąc powyższe pod uwagę, w tym charakter planowego przedsięwzięcia, przewiduje się, że w trakcie funkcjonowania nie wpłynie ono znacząco na pogorszenie klimatu akustycznego w jego rejonie.

  1. e) ocenionego w oparciu o wiedzę naukową ryzyka wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych i budowlanych, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, w tym ryzyka związanego ze zmianą klimatu:

Z uwagi na charakter planowanego do realizacji przedsięwzięcia ryzyko wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej nie występuje.

  1. f) przewidywanych ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów oraz ich wpływu na środowisko, w przypadkach gdy planuje się ich powstawanie:

Działania związane z realizacją i eksploatacją przedsięwzięcia skutkować będą powstawaniem odpadów. Przestrzegane będą ogólne zasady gospodarowania odpadami wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.).

Odpady, powstające na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, będą zbierane w sposób selektywny oraz przekazane podmiotom posiadającym odpowiednie zezwolenia na ich transport, odzysk i unieszkodliwianie. Ziemia powstająca w wyniku prac budowlanych będzie wykorzystana na terenie planowanego zamierzenia inwestycyjnego.

  1. g) zagrożenia dla zdrowia ludzi, w tym wynikającego z emisji:

Z przedłożonej przez Inwestora Karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż emisja zanieczyszczeń powstających w związku z planowanym przedsięwzięciem nie przekroczy wartości dopuszczalnych.

Analizowane przedsięwzięcie nie ma ponadnormatywnego wpływu na ludzi i na elementy środowiska, w tym na walory krajobrazowe, istniejącą zabudowę i zagospodarowanie terenu.

2) usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym i planowanym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – uwzględniające:

  1. a) obszary wodno-błotne, inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wodno-błotnych oraz na innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych. W rejonie przedmiotowej inwestycji nie stwierdzono występowania siedlisk łęgowych, a także brak ujść rzek. W związku z powyższym, nie wystąpi zagrożenie negatywnym oddziaływaniem na te obszary.

  1. b) obszary wybrzeży i środowisko morskie:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wybrzeży. Wobec powyższego nie stwierdza się występowania oddziaływania przedmiotowej inwestycji na obszary wybrzeży oraz środowisko morskie.

  1. c) obszary górskie lub leśne:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach górskich i leśnych. Z uwagi na charakter i skalę przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości znacząco negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na te tereny.

  1. d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:

Planowana inwestycja znajduje się poza obszarami objętymi ochroną, w tym strefami ochronnymi ujęć wód i obszarami ochronnymi zbiorników wód śródlądowych.

  1. e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000, oraz pozostałe formy ochrony przyrody:

Przedmiotowe przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza granicami wielkopowierzchniowych form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r., poz. 1478 ze zm.), w tym poza granicami obszarów Natura 2000. Obszarem należącym do obszarów chronionych sieci Natura 2000, zlokalizowanym najbliżej planowanego przedsięwzięcia jest obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska, położony w odległości ok. 0,3 km.

Teren przedsięwzięcia położony jest poza głównymi korytarzami ekologicznymi wyznaczonymi w Projekcie korytarzy ekologicznych łączących Europejską Sieć Natura 2000 w Polsce (Jędrzejewski W., Nowak S., Stachura K., Skierczyński M., Mysłajek R. W., Niedziałkowski K., Jędrzejewska B., Wójcik J. M., Zalewska H., Pilot M. 2005; zaktualizowanym w latach 2010 – 2012 przez Instytut Biologii Ssaków PAN w Białowieży), celem zapewnienia łączności ekologicznej, zarówno w skali całego kraju jak i w skali europejskiej.

  1. f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia:

Planowana inwestycja znajduje się poza obszarami, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia. Nie istnieje zatem ryzyko występowania oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na ww. obszary.

  1. g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:
  • Planowana inwestycja znajduje się poza obszarami o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. W związku z powyższym nie istnieje ryzyko występowania oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na ww. obszary.
  1. h) gęstość zaludnienia:

Gęstość zaludnienia w gminie Kolbuszowa wynosi ok. 145 os./km2. Z uwagi na zastosowanie wszelkich możliwych zabezpieczeń środowiska, ewentualne zagrożenia i uciążliwości dla mieszkańców terenów sąsiadujących z realizowanym przedsięwzięciem zostaną ograniczone do minimum.

  1. i) obszary przylegające do jezior:

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach przylegających do jezior i nie będzie miało wpływu na takie obszary.

  1. j) uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej:

Miejscowość, w której realizowana będzie inwestycja nie jest miejscowością uzdrowiskową, ani nie jest zaliczana do obszarów ochrony uzdrowiskowej. Ponadto w pobliżu brak jest takich miejscowości i obszarów, zatem należy wykluczyć możliwość oddziaływania na te obszary.

  1. k) wody i obowiązujące dla nich cele środowiskowe:

Zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 listopada 2022 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz.U 2023 poz. 300) (II aPGW), teren przedsięwzięcia znajduje się w obrębie jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP): „Łęg do Turki” kod: RW2000102198199, typ: PNp – Potok lub strumień nizinny piaszczysty, status: SCZW – silnie zmieniona część wód, monitorowana, o słabym potencjale ekologicznym, zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego jakim jest zachowanie dobrego stanu ekologicznego i dobrego stanu chemicznego.

Obszary przeznaczone do ochrony siedlisk lub gatunków, dla których utrzymanie lub poprawa stanu jest ważnym czynnikiem w ich ochronie:

  1. Sokołowsko-Wilczowolski Obszar Chronionego Krajobrazu PL.ZIPOP.1393.OCHK.187;
  2. Puszcza Sandomierska PL.ZIPOP.1393.N2K.PLB180005.B.

Zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r., poz. 1478), teren planowanej inwestycji znajduje się poza granicami ww. obszarów chronionych oraz poza granicami innych obszarów podlegających ochronie. Wobec powyższego przedsięwzięcie nie będzie miało wpływu na przedmioty ochrony zależne od wód wyznaczone dla tych obszarów.

Teren, na którym będzie realizowane przedmiotowe zadanie zlokalizowany w obrębie jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie: GW2000135, będącej monitorowaną częścią wód, w słabym stanie i zagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest zachowanie dobrego stanu ilościowego i chemicznego.

Teren przedsięwzięcia leży poza strefami ochronnymi ujęć wód, poza obszarami zalewowymi oraz poza granicami Głównego Zbiornika Wód Podziemnych.

3) rodzaj, cechy i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do kryteriów wymienionych w pkt 1 i 2 oraz w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy ooś, wynikające z:

  1. a) zasięgu oddziaływania - obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:

Przedsięwzięcie realizowane będzie na terenie miejscowości Widełka, gmina Kolbuszowa, powiat kolbuszowski, województwo podkarpackie. Pod względem fizyko-geograficznym planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest na obszarze Płaskowyżu Kolbuszowskiego, w środkowej części Kotliny Sandomierskiej w północno-zachodniej części województwa podkarpackiego. Średnie wysokości sięgają 200 m n.p.m., najwyższe wzniesienie 266 m n.p.m.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Inwestora, przedmiotowa inwestycja  nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływania na tereny sąsiednie.

  1. b) transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:

Z uwagi na charakter przedsięwzięcia oraz znaczną odległość od granicy państwa nie spowoduje ono wystąpienia oddziaływania o charakterze transgranicznym.

  1. c) charakteru, wielkości, intensywności i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej oraz przewidywanego momentu rozpoczęcia oddziaływania:

Ze względu na skalę planowanego do realizacji przedsięwzięcia, dzięki zastosowaniu rozwiązań organizacyjnych i technologicznych ograniczających niekorzystne odziaływania przedsięwzięcia na środowisko można uznać, że jego oddziaływanie nie będzie miało znacząco negatywnego wpływu na stan środowiska naturalnego oraz nie spowoduje znacznego obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej.

Przewidywany moment rozpoczęcia oddziaływania związany będzie z rozpoczęciem robót związanych z realizacją przedsięwzięcia.

  1. d) prawdopodobieństwa oddziaływania:

Zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez Inwestora, oddziaływanie przedsięwzięcia na środowisko będzie miało charakter lokalny. Inwestycja nie będzie źródłem ponadnormatywnych oddziaływań.

  1. e) czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania:

Na wskazanym terenie będą występować uciążliwości związane z emisją hałasu oraz emisją zanieczyszczeń. Nie będą one przekraczać dopuszczalnych norm. Oddziaływania te, będą krótkotrwałe i odwracalne.

  1. f) powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem:

Zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez Inwestora, planowane przedsięwzięcie nie będzie źródłem ponadnormatywnych oddziaływań na środowisko poza terenem, do którego Inwestor posiada tytuł prawny.

Według przedstawionych informacji, na terenie, na którym planowana jest realizacja przedsięwzięcia, jak również w obszarze jego oddziaływania, brak jest innych realizowanych i zrealizowanych przedsięwzięć, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, a które mogłyby powodować kumulacje oddziaływań lub zagrożeń z przedmiotową inwestycją.

  1. g) możliwości ograniczenia oddziaływania:

Analiza dokumentacji przedłożonej przez Inwestora wykazała, iż w trakcie realizacji przedsięwzięcia Inwestor będzie dążył do zastosowania rozwiązań zapewniających minimalizację negatywnego wpływu na środowisko planowanego przedsięwzięcia. W związku z powyższym, przedmiotowa inwestycja nie będzie wykazywała znaczącego oddziaływania na środowisko, w tym samym nie będzie źródłem ponadnormatywnych emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz oddziaływań akustycznych mogących pogorszyć stan środowiska, zarówno na etapie jego realizacji jak i likwidacji.

Nie mniej jednak, Inwestor zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań mających na celu zmniejszenie ewentualnych uciążliwości, w szczególności stosować się do przepisów  art. 75 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 t.j. oraz przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. – o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 t.j.).

W myśl art. 84 ust. 1a ustawy ooś w celu ograniczenia ewentualnych negatywnych oddziaływań na poszczególne komponenty środowiska, niniejsza decyzja nakłada na Inwestora warunki korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich.

Przeprowadzona analiza przedsięwzięcia pod kątem art. 63 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wykazała, że realizując wszystkie zalecenia w fazie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, zostaną spełnione wszelkie wymagania ochrony środowiska. Zrealizowana inwestycja nie będzie powodować przekroczeń dopuszczalnych standardów i znacząco wpływać na stan środowiska naturalnego w różnych jego aspektach.

Podsumowując, należy stwierdzić, iż przedmiotowe przedsięwzięcie:

  • nie będzie miało ponadnormatywnego wpływu na ludzi, faunę, florę, wody powierzchniowe i podziemne, obszary Natura 2000, klimat, dobra materialne, dobra kultury, krajobraz oraz wzajemne oddziaływania między tymi elementami,
  • nie wpłynie na redukcję obszaru występowania kluczowych siedlisk, redukcję liczebności populacji kluczowych gatunków, nie naruszy równowagi pomiędzy kluczowymi gatunkami oraz nie zmniejszy bioróżnorodności obszaru, a także nie przyczyni się do fragmentacji obszaru,
  • nie spowoduje znaczących negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo – wodne oraz nie będzie stanowić zagrożenia dla osiągnięcia celów środowiskowych wyznaczonych dla jednolitych części wód powierzchniowych i podziemnych oraz obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej,
  • ze względu na stosunkowo niewielką skalę przedsięwzięcia, jego charakter oraz zastosowaną technologię, nie będzie ono wywierało znaczącego oddziaływania na zmiany klimatu lokalnego i globalnego,
  • nie będzie związane ze zużyciem dużych ilości wody i nie będzie miało wpływu na pogłębiający się deficyt wody,
  • nie będzie generować oddziaływań o charakterze transgranicznym.

Po przeanalizowaniu przedłożonych dokumentów, obowiązujących aktów prawnych prawa wspólnotowego i polskiego, a także po przeprowadzeniu analizy szczegółowych uwarunkowań związanych z zakwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, uwzględniając opinie Organów współdziałających: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Stalowej Woli uznano, że w przedstawionym stanie prawnym i faktycznym przedmiotowe przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z art. 21 ust. 1, ust. 2 pkt 9, art. 22 ust. 1 i art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko informacja o wydaniu niniejszej decyzji została zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Burmistrza Kolbuszowej, udostępnionym na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej: www.bip.kolbuszowa.pl pod numerem X/41/2025.

Zgodnie z art. 74 ust. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko niniejsza decyzja podlega doręczeniu Organom, których opinia była wymagana przed jej wydaniem, tj. Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Kolbuszowej oraz Dyrektorowi Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Stalowej Woli.

Mając na uwadze powyższe oraz uwzględniając możliwości spełnienia przez Inwestora wymogów w zakresie ochrony środowiska na podstawie przepisów przywołanych w preambule niniejszej decyzji, orzeczono jak w osnowie.

Pouczenie

Od niniejszej decyzji służy Stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy ooś.

Otrzymują:

  1. Strony postępowania w trybie art. 49 ustawy k.p.a. w związku z art. 74 ust. 3 ustawy ooś
  2. a/a

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie – doręczenie za pośrednictwem platformy ePUAP
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej – doręczenie za pośrednictwem platformy ePUAP
  3. Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Stalowej Woli – doręczenie za pośrednictwem platformy ePUAP

Mając na uwadze przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) informujemy, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej/Gminie Kolbuszowa z siedzibą przy ul. Obrońców Pokoju 21, 36-100 Kolbuszowa jest: Burmistrz Kolbuszowej, z którym można skontaktować się pisemnie na adres siedziby lub telefonicznie pod nr tel. 17 2271 333 (wew. 252). Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@ekolbuszowa.pl lub operatora pocztowego, kierując korespondencję na adres siedziby administratora. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej BIP urzędu: http://www.bip.kolbuszowa.pl w zakładce RODO oraz w siedzibie Administratora.

Złącznik nr 1

do decyzji Burmistrza Kolbuszowej

znak: OŚiGO.6220.2.1.2025

z dnia 18 stycznia 2025 r.

CHARAKTERYSTYKA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.)

Planowane przedsięwzięcie obejmuje budowę dziesięciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach o nr ewid. 262/19 i 260/14 położonych w miejscowości Widełka, gmina Kolbuszowa, powiat kolbuszowski. Całkowita powierzchnia działek wynosi 2,4766 ha, natomiast powierzchnia przeznaczona pod inwestycję wyniesie ok. 1,3621 ha. Obszar przedsięwzięcia objęty wnioskiem przylega do terenów, na których zostały zrealizowane lub są planowane inwestycje tego samego typu o powierzchni przekraczającej 2 ha.

Pod realizację inwestycji zostanie wydzielonych dziesięć działek budowlanych. Projektowana powierzchnia zabudowana każdej działki będzie wynosić:

- powierzchnia zabudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego 160 m2;

- powierzchnia utwardzona 68,0 m2, na terenie utwardzonym planuje się wykonać miejsce postojowe dla samochodów osobowych;

- powierzchnia schodów i tarasu 35,0 m2;

- bezodpływowy zbiornik na nieczystości ciekłe o pojemności użytkowej 4,9 m3;

- zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej z rur PVC Ø160 o długości około 11,0 m;

- zewnętrzna instalacja elektryczna YKY 5x10 mm o długości około 50,0 m.

Każda z dziesięciu działek będzie zagospodarowania w taki sam sposób. Działki inwestycyjne posiadać będą dostęp do drogi publicznej (droga gminna) poprzez projektowaną drogę wewnętrzną wydzieloną na terenie przedsięwzięcia oraz istniejącą drogę wewnętrzną. Planowana do budowy droga wewnętrzna o długości 370 m zostanie utwardzona tłuczniem o grubości 0,2 m.

Dla projektowanych budynków mieszkalnych projektuje się infrastrukturę podziemną, zewnętrzną instalację kanalizacji sanitarnej od budynku do bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe oraz zewnętrzną instalacje elektryczną.

Budynki mieszkalne będą wykonywane w technologii tradycyjnej – o ścianach nośnych murowanych, stropach i fundamentach żelbetowych, z dachem nachylonym pod kątem 15o- 40o krytych blachą lub dachówką. Ściany fundamentowe będą murowane z bloczków betonowych, ściany konstrukcyjne parteru murowane z bloczków z betonu komórkowego, ścianki działowe murowane lub z płyt kartonowo – gipsowych. Stropy wykonane jako żelbetowe, schody żelbetowe prefabrykowane, podciągi żelbetowe, wieńce żelbetowe wylewane ze stropem. Stolarka okienna i drzwiowa drewniana lub z tworzyw sztucznych. Budynki będą wyposażone w instalację elektryczną, wod – kan i co. Woda do budynków będzie doprowadzona za pomocą sieci oraz przyłączy wodociągowych.

Teren realizacji przedsięwzięcia nie został objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Przedmiotowe przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza granicami wielkopowierzchniowych form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r., poz. 1478 ze zm.). Najbliżej usytuowanym obszarem Natura 2000 jest obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska PLB180005, położony w odległości ok. 0,3 km.

Lokalizacje jednostek

marker wskazujący punkt na mapieUrząd Gminy
marker wskazujący punkt na mapieSzkoły
marker wskazujący punkt na mapiePrzedszkola
marker wskazujący punkt na mapieInne jednostki

Ważne linki